زمان مهار کرونا در ایران مشخص شد + جزئیات

زمان مهار کرونا در ایران مشخص شد + جزئیات
کدخبر : 7024

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با استمرار فاز مدیریت کرونا، هفته های آتی وارد فاز مهار بیماری می شویم.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با استمرار فاز مدیریت کرونا، هفته های آتی وارد فاز مهار بیماری می شویم.
 

 دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، گفت: به دنبال اجرا و گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و ثبت نام و مشارکت خوب مردم در این بسیج ملی از طریق خوداظهاری در سامانه Salamat.gov.ir تاکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در این سامانه ملی مشارکت کرده‌اند و مورد غربالگری و بر حسب ضرورت مورد ارزیابی و مراقبت قرار گرفته اند و اطلاعات و داده‌های قابل توجهی به دست آمده است.

 

وی افزود: باید توجه کرد که تشخیص و مداخله زودهنگامی که از مسیر این بسیج عمومی و مشارکت مردم و به همت همکاران‌مان در نظام سلامت اتفاق افتاده، قاعدتا بر روند بیماریابی ما تاثیر مثبت گذاشته و بر کاهش و مدیریت بیماری تاثیر مثبت می‌گذارد، همانطور که در روزهای اخیر گذاشته است.

 

با استمرار فاز مدیریت کرونا، هفته های آتی وارد فاز مهار بیماری میویم

جهانپور با بیان اینکه عملا در فاز مدیریت بیماری کووید-۱۹ در کشور قرار داریم، افزود: مقایسه وضعیت‌مان با آمار و اطلاعات سایر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته، به خوبی این امر را نشان می‌دهند و متخصصان و کارشناسان اذعان دارند که اگرچه بیماری هنوز وارد فاز مهار در ایران نشده، اما به یمن این طرح و مشارکت مردم، در فاز مدیریت قرار گرفته است و با امتداد این فاز وارد فاز مهار بیماری در هفته‌های آتی شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه