فوری/

کرونا | تهران رسما قرنطینه شد ؟

کرونا | تهران رسما قرنطینه شد ؟
کدخبر : 7129

ممنوعیت تردد از درب منزل در روز‌های دوازده و سیزده فروردین در استان تهران تکذیب می‌شود و منظور ممنوعیت حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت است که تدابیر شدیدتری جهت عدم حضور این افراد در این اماکن عمومی به عمل می‌آید.

به گزارش رصداقتصادی : استاندار تهران خبر منتشره در خصوص ممنوعیت تردد در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین در استان تهران را تکذیب کرد.



انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به طرح محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: این طرح در ۱۴ مبادی خروجی استان در حال اجرا می‌باشد.
 
 

خبرداغ و جنجالی : پیش بینی وحشتناک مرگ و میر در ایران بر اثر کرونا تا خرداد + عکس



او افزود: ممنوعیت تردد از درب منزل در روز‌های دوازده و سیزده فروردین در استان تهران تکذیب می‌شود و منظور ممنوعیت حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت است که تدابیر شدیدتری جهت عدم حضور این افراد در این اماکن عمومی به عمل می‌آید.

 

 

 

استاندار تهران سپس تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با همکاری و مشارکت موثر جهت رعایت نکات بهداشتی، حذف سفر، عدم حضور در اجتماعات، مراکز خرید و همچنین در پارک‌ها و بوستان‌ها به قطع انتقال بیولوژیکی ویروس کرونا کمک کنند و مراسم سیزده بدر امسال را بدون حضور در طبیعت بگذرانند.//ایسنا
 
 
 
زمان بازگشایی مدارس
 
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه رادیو پیام درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آموزش دانش آموزان اظهار کرد: کرونا پدیده همه گیر در دنیا شده و نظم جاری زندگی را به هم زده است که از جمله این اختلال‌ها در امر آموزش است.

 

 

 

301453_785

 

او ادامه داد: یک میلیارد و ۲۶۰ میلیارد جمعیت دانش آموزی دچار وقفه در انر تعلیم و تربیت شده اند، اما چون نمی‌توان آموزش را تعطیل کرد باید راه‌های بدیع را برای استمرار پیش بینی می‌کردیم و بر این اساس مدرسه تعطیل است، اما آموزش تعطیل نیست.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در فاصله بعد از دو روز تعطیلی مدارس آموزش تلویزیونی را برپا کردیم و نوبت‌های پخش آموزش را از ۱۰ نوبت به ۲۸ نوبت در روز افزایش دادیم که در این فرآیند سه شبکه تلویزیونی و در مواردی واحد‌های استانی به کمک آمدند.

 

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در برخی مدارس بستر آموزش مجازی وجود داشت، گفت: در شرلیط موجود مدارس ناگزیر بودند تا از این روش به عنوان جایگزین آموزش حضوری استفاده کنند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد مدارس که با آن‌ها ارتباط بر خط داریم آموزش مجازی جریان پیدا کرده است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای آنکه بتوانیم نیاز را اصولی‌تر پاسخ دهیم شبکه دانش آموزی شاد که استمرار آموزش را تقویت کند و کلاس واقعی را در فضای مجازی بازسازی کنیم، راه اندازی کردیم که در این مسیر بیش از ۱۰۰ ساعت جلسه با وزارت ارتباطات و دانشگاه شریف داشتیم.

 

او ادامه داد: سعی داریم طی روز‌های آینده ثبت نام در این شبکه دانش آموزی را انجام دهیم و پنج پیام رسان فارسی در این شبکه وجود دارد، البته اطلاعات دانش آموزان و معلمان را داریم و صرفا نیاز به نام نویسی دارند.

 

حاجی میرزائی درباره اعلان زمان بازگشایی مدارس تصریح کرد: در این موضوع تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم که متناسب با پیشرفت بیماری تعطیلی مدارس اعلام می‌شود البته فعلا فرض بر این است که از ۱۶ فروردین مدارس دایر باشد، اما همانطور که تعطیلی مدارس با ستاد مدیریت کرونا بود، بازگشایی یا استمرار آن هم بر عهده همین ستاد است که البته قطعیت آن هفته آینده مشخص می‌شود.

 

 
 
 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه