ویدیوی لورفته از غسل دادن مردگان کرونا توسط یک دختر در قم + فیلم

ویدیوی لورفته از غسل دادن مردگان کرونا توسط یک دختر در قم + فیلم
کدخبر : 7131

ریحانه کشت کاران و خواهرش عطیه مستندی ساخته اند کمتر از ده دقیقه درباره گزارش اخیرشان از غسال‌خانه زنان آرامستان قم. آنها سراغ دختر جوانی رفته اند که طلبه است و فلسفه هنر می‌خواند. چهره اش به تصویر کشیدند و با او درباره فلسفه مرگ و کاری که انجام می‌دهد سخن گفتند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از خبرانلاین : ریحانه کشت کاران و خواهرش عطیه مستندی ساخته اند کمتر از ده دقیقه درباره گزارش اخیرشان از غسال‌خانه زنان آرامستان قم. آنها سراغ دختر جوانی رفته اند که طلبه است و فلسفه هنر می‌خواند. چهره اش به تصویر کشیدند و با او درباره فلسفه مرگ و کاری که انجام می‌دهد سخن گفتند.

 

 

 

فیلم دلخراش و +18 از غسل و کفن کرونایی در ایران 

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در گفت و گو با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تمهیدات شهرداری تهران برای جلوگیری از انتشار این ویروس در صورت فوت احتمالی مبتلایان گفت: برنامه ریزی های دقیقی در سازمان بهشت زهرا صورت گرفته، تا اگر کسی به دلیل این بیماری جان خود را از دست داد، محل غسل و کفن او در جایی جدای از اموات عادی صورت گیرد و به این ترتیب سایر افراد در معرض این ویروس قرار نگیرند.

qgsf1MdhNUUY

محمدی خاطرنشان کرد: بیان سایر جزئیاتی که جهت جلوگیری از انتشار این ویروس برای افرادی که جان خود را از دست می دهند، مناسب شرایط روحی شهروندان نیست.

 

همچنین رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت درباره پروتکل دفن افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، ضمن رد برخی شایعات مبنی بر عدم دفن بهداشتی این افراد، گفت: ما بر اساس پروتکلی از قبل تعیین شده در این زمینه عمل می‌کنیم که البته فقط برای کرونا نیست، متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم، به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.

 

310070_126

 

 

unnamed

pesare-amin-hayae-dar-az-sarnevesht

dara-hayai-6

AndroidOnlineNewsImage (2)

تلخ و شیرین‌های غسالخانه بهشت معصومه (س)

در تمام مدتی که حاج آقا از سختی‌ها، حساسیت‌ها، خطرات و هشدارها برای انجام غسل فوت‌شدگان کرونا می‌گوید، در سکوت به حرف‌هایش گوش می‌دهم و یک جاهایی از خودم می‌پرسم چه چیزی باعث می‌شود انسان تا این حد برای انجام کاری خودش را به آب‌وآتش بزند؟ حاج آقا انگار سئوالم را نپرسیده، از لابلای سکوتم خوانده باشد، می‌گوید: «تلخ‌ترین لحظات در روزهای کار در غسالخانه بهشت معصومه (س)، لحظاتی بود که با خانواده‌های داغدار، افسرده و نگران فوت‌شدگان کرونا مواجه می‌شدیم که با لحنی خاص می‌گفتند: "پدر ما، مادر ما، برادر ما، در تمام عمرش، تمام احکام شرعی را رعایت کرد و تا حد توان تمام واجباتش را انجام داد. حالا شنیده‌ایم امکان غسل دادنش وجود ندارد. نمی‌شود کاری کنید غسلش انجام شود؟ اصلاً خودمان می‌آییم کارهای غسل را انجام می‌دهیم..." برای ما دیدن این صحنه‌ها بسیار سخت بود. دغدغه ما هم انجام غسل فوت‌شدگان کرونا بود اما شرایط، دستمان را بسته‌بود. برای این خانواده‌های عزیز توضیح می‌دادیم تمام کارهای تجهیز و تدفین طبق احکام شرعی برای عزیزانشان انجام می‌شود اما در این شرایط خاص، انجام غسل برای زنده‌ها ایجاد خطر جانی می‌کند و طبق فتوای مراجع تقلید، جایز نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه