هماهنگی ۳۰۰دستگاه اتوبوس و۴پارکینگ جهت خدمات دهی به۱۶هزار زائر ری

هماهنگی ۳۰۰دستگاه اتوبوس و۴پارکینگ جهت خدمات دهی به۱۶هزار زائر ری
کدخبر : 7513

فرماندار ویژه ری از هماهنگی ۳۰۰دستگاه اتوبوس و ۴ پارکینگ جهت خدمات دهی به ۱۶ هزار زائر ری خبر داد.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی و به نقل از پایگاه خبری اقتصاد وطن، هدایت الله جمالی پور در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ارتحال امام خمینی (ره)  اظهار داشت: امسال نیز توفیق پیدا کردیم میزبان مردم شریف ری و شهرستان‌های پیرامون برای لیالی قدر باشیم چرا که ری به واسطه داشتن بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در مناسبت‌های مذهبی میزبان مردم استان تهران به ویژه شهرستان‌های اطراف و همجوار است.

وی با بیان اینکه در لیالی قدر حجم عظیمی از جمعیت برای فیض بردن از عبادات مستحب و واجب به حرم عبدالعظیم مشرف می‌شوند گفت: در جلسه‌ای که تشکیل شد ۲ بخش ورد بحث بود که بخش اول مربوط به لیالی قدر و بخش دوم مختص ارتحال امام راحل بود که در بحث لیالی قدر تقسیم بندی پشتیبانی کار انجام و وظایفی به همه دستگاه‌ها سپرده شد چون موارد امنیتی مراسم با سپاه و نیروی انتظامی است این ۲ دستگاه باید پشتیبانی می‌شدند که این مورد انجام شد.

جمالی پور در ادامه افزود: در پشتیبانی ستاد ارتحال امام نیز به همین شکل هماهنگی‌ها انجام شد و برای روز ارتحال نزدیک به ۷ هزار نفر از ری و ۶ هزار از باقر شهر به حرم اعزام می‌شوند و کل اعزامی از ری به ۱۶ هزار نفر می‌رسد که برای روز ارتحال امام ثبت نام کرده اعزام می‌شوند و به حرم امام فرستاده می‌شوند که برای همه این افراد برای حمل و نقل با اتوبوس‌ها هماهنگی‌ها صورت گرفته است.

فرماندار ویژه ری گفت: در این جلسه که در مجموع جلسه کمیته پشتیبانی بود، به نوعی توزیع بین دستگاه‌ها در این ۲ مراسم برای همکاری با ستاد ارتحال و لیالی قدر انجام شد.

وی در خصوص پذیرایی در این مراسم بیان داشت: نزدیک به ۱۰ هزار پرس غذا برای ۲ مناسبت پیش بینی شده که برنامه ریزی برای تأمین صورت گرفته و برای اعزام مسافران ۳۰۰ دستگاه اتوبوس هماهنگ شده برای زائرین و همچنین برای همه موارد از جمله بنزین، سوخت و پشتیبانی تمهیدات لازم انجام شده است.

فرماندار ری اظهار داشت: در شب قدر اتوبوس رانی و مترو مأموریت دارند که خدمات بدهند و ساعت مترو تغییر می‌کند و سایر وسایل حمل و نقل هم پشتیبانی می‌شوند همچنین لازم است که مردم در این ایام از وسایل نقلیه کمتر استفاده کنند چون در اطراف حرم برای رفت و آمد اتومبیل مناسب نیست و در مجموع ۴ پارکینگ برای سرویس دهی به زائران در نظر گرفته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه