اولین روز ماه رمضان 99 چند شنبه است ؟

اولین روز ماه رمضان 99 چند شنبه است ؟
کدخبر : 8083

ماه رمضان از ماه های مذهبی مسلمانان است اسمش در قرآن اومده و گفته شده که بهتر از هزار ماه است. ماه رمضان از ماه های قمری است به عقیده مسلمانان قرآن در ماه رمضان بر پیامبر نازل شده و در قرآن آمده که مسلمانان در ماه رمضان روزه بگیرن و روزه گرفتن بر آنها واجب شده.

 از جمله مراسم های دیگه ای که در ماه رمضان توصیه شده نماز خواندن و قرائت قرآن است. از آداب دیگر ماه رمضان نذری دادن و پختن غذاهای سنتی مختص این ماه است. همینطور گفته شده که هر کار نیکی در این ماه انجام بشه ثوابش چند برابر است و خیلی از گناهان بخشیده میشه پس بهترین کار در ایام ماه مبارک رمضان این است که عبادت کنید و به فقرا کمک کنید.

 

رمضان از ریشه رمض به معنی شدت حرارت و حرارت سنگ از گرمای خورشید است.

 

ماه رمضان در سال ۹۹ در سحرگاه روز شنبه ۶ اردیبهشت ۹۹ شروع میشه که مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ میلادی است و پیش بینی شده که عید فطر روز آخر ماه رمضان در سال ۹۹ شنبه ۳ خرداد ماه ۹۹ است که به تاریخ میلادی در روز ۲۳ می ۲۰۲۰ است. البته این تاریخ ممکن است تغیر کنه چون باید ماه توسط مراجع تقلید دیده بشه تا عید فطر اعلام بشه.

 

شب های قدر هم از تاریخ ۲۳ اردیبهشت در ۱۹ رمضان ۹۹ شروع میشه که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت هم مراسم شهادت حضرت علی (ع) و شب های قدر برگزار میشه.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه