بازگشایی دانشگاه ها پس از ماه رمضان + جزئیات

بازگشایی دانشگاه ها پس از ماه رمضان + جزئیات
کدخبر : 8948

معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به زمان بازگشایی احتمالی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت اپیدمی کرونا با همین منوال پیش برود و روز به روز روند آن کاهنده باشد، احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را می‌دهد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ایرنا: معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به زمان بازگشایی احتمالی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت اپیدمی کرونا با همین منوال پیش برود و روز به روز روند آن کاهنده باشد، احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را می‌دهد.

 

دکتر علی اکبر حق دوست افزود: تقویم پیشنهادی آموزشی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردیم و موافقت مشروط مسئولان مرتبط را گرفتیم؛ اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه ها را هدفمند با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد. به عبارتی اگر شرایط به همین شکل به سمت کاهش موارد ابتلا پیش برود و اپیدمی جدیدی مشاهده نشود، این کار انجام می شود.

 

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد: شرایط، قوانین و مقررات به گونه ای است که کمترین فشار و استرس به دانشجویان و خانواده های آنان وارد شود.

 

حق دوست با اشاره به اینکه حضور و غیاب دانشجویان در این دوره اجباری نخواهد بود، افزود: دانشجویان می تواند تک درس یا کل ترم تحصیلی خود را حذف یا درس خود را ناتمام اعلام کنند و در ترم تحصیلی بعد آن را ادامه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی فعالانه بحث آموزش مجازی را دنبال خواهد کرد، گفت: اگر درسی در دانشگاه ها به صورت مجازی در حد قابل قبول ارایه شده باشد، فقط چند جلسه برای رفع اشکال آن درس برگزار می شود و در نهایت امتحان آن درس برگزار می شود.

 

امتحانات حضوری برگزار می‌شود

وی ادامه داد: تا الان برنامه‌ریزی‌ها به این صورت است که امتحانات حضوری برگزار شوند. اگر شرایط شیوع بیماری به همین روال ادامه پیدا کند و روند ابتلا کاهشی باشد، امتحانات در تیرماه برگزار می شود و از این بایت خطر جدی دانشجویان را تهدید نخواهد کرد.

 

حق دوست ادامه داد: امتحانات جامع دانشجویان پزشکی هم بر اساس تقویم زمانی مشخص از انتهای تیرماه تا انتهای تابستان خواهد بود. به جز یک مورد که در مهرماه برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: این موضوع به شرطی است که شرایط با همین روند ادامه پیدا کند و با وضعیت جدیدی مواجه نشویم. در آن صورت بسته به اتقضائات پیش آمده، همه این موارد می تواند تغییر کند.

 

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا با ما خواهد بود و موضوعی نیست که یک یا دو ماهه تمام شود، گفت: شاید مهرماه سال جاری شرایط بحرانی تری داشته باشیم و باید خودمان را برای این وضعیت آماده کنیم تا مشکلی برای روند آموزشی دانشجویان پیش نیاید.

 

حق دوست ادامه داد: طبیعی است که آموزش را نمی توان مدت خیلی طولانی تعطیل کرد؛ ما باید راه های مقابله با این خطر را به دانشجویان آموزش دهیم و با مدیریت مطلوب ضمن کنترل استرس، فرایند آموزشی در کشور را از سر بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    خدا

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه