راهنمای سفر با کودکان با اتوبوس

راهنمای سفر با کودکان با اتوبوس
کدخبر : 9115

قبل از برنامه‌ریزی سفر بعدی خود، در نظر داشته باشید که هر اپراتور اتوبوس هنگام سفر با بچه‌ها شرایط متفاوتی دارد. از تخفیف تا سواری کاملاً رایگان. شاید هیچ آژانسی رایگان این کار را انجام ندهد اما حداقل می‌دانید که هزینه آن را کمتر می‌پردازید یا اصلاً نمی‌پردازید!

رزرو بلیط کودک: هنگام رزرو بلیط، معمولاً از شما خواسته می‌شود بین بلیط معمولی بزرگسالان یا بلیط بچه‌گانه را انتخاب کنید: حتماً گزینه مناسب را انتخاب کنید! اگر با فرزند زیر دو سال در حال مسافرت هستید، گزینه "رایگان زیر دو سال" را انتخاب کنید. فقط بلیط خود را رزرو کنید تا کودک شما به صورت رایگان سفر کند به شرط آنکه همراه بزرگسالان سفر کند و صندلی کامل را اشغال نکند.

 

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس علی بابا هنگامی که با خود کودک به همراه دارید باید آگاه باشید که گزینه مورد نظر و مناسب برای کودک را انتخاب کنید که این شامل تخفیف‌هایی برای صندلی کودکان است.

 

در جاده با بچه‌ها

با انتخاب‌های زیادی که در آنجا وجود دارد، از جمله مسافرت‌های رایگان برای کودکان زیر 16 سال، جای تعجب نیست که بسیاری از خانواده‌ها هنگام ورود به مناطق ارزان قیمت ، اتوبوس بین شهری را انتخاب کنند. با یک سفر نسبتاً طولانی پیش رو، سرگرمی را برای تمرکز فرزندان خود در اتوبوس فراهم کنید. این می‌تواند از بازی‌های مسافرتی گرفته تا کتاب‌ها و بازی‌های موبایلی متغیر باشد.

 

هنگام رزرو بلیط اتوبوس در زمانی که با خود کودک به همراه دارید حتما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اتوبوس مناسب برای کودک را انتخاب کنید که اتوبوس‌های وی‌آی‌پی بهترین گزینه برای کودکان هستند چرا که به دلیل محیط زیاد برای آسایش و آرامش کودک مناسب است و در آن اذیت نخواهد شد.

 

برخی از ارائه دهندگان همچنین WiFi رایگان ارائه می‌دهند، که همیشه روشی مناسب برای دور نگه داشتن توجه فرزندانتان از سفر طولانی است.

 

در حالی که WiFi اتوبوس بسیار قابل اعتماد است، معماری آن به چیزی شبیه به سیگنال‌های تلفن همراه معمول متکی است و بنابراین سرعت می‌تواند در طول سفر شما نوسان در اینترنت ایجاد کند. در صورت بروز چنین اتفاقی، توصیه می‌کنیم رایانه لوحی یا تلفن خود را آماده کرده و فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی یا پادکست‌ها را از قبل بارگیری کنید . بسیاری از ارائه دهندگان انواع اتوبوس برای شما فیلم نمایش می‌دهند که بیشتر در اتوبوس وی‌آی‌پی ارائه می‌شود.

 

__

 

سفر با اتوبوس برای بچه‌های بدون همراه

مسافرت بدون همراه برای کودکان، اگرچه ممکن است، اما محدودیت‌های خود را دارد. اکثر شرکت‌ها نیاز به کرایه کامل بزرگسالان دارند و هزینه‌های اضافی ممکن است متحمل شود. در زیر چند مثال:

همچنین در این زمینه سوالاتی برای تمامی مسافرانی که کودک و یا نوزاد در سفر با خود به همراه دارند پیش می‌آید که در ادامه به برخی از آنها پاسخ می‌دهیم.

 

لیست اتوبوس های ترمینال جنوب

 

برای رزرو بلیط اتوبوس در زمان انتخاب مقصد حتما به خاطر داشته باشید که اگر کودک به همراه خود دارید مقاصد کوتاه را انتخاب کنید و با کودک به مقاصد طولانی با اتوبوس سفر نکنید چرا که بی‌شک حتی بزرگسال هم در مقاصد طولانی ممکن است در سفر با اتوبوس دچار مشکل و اذیت شود و این مسئله برای کودک حتمی خواهد بود چرا که نمی‌توانیم از کودک انتظار داشته باشیم ساعت‌های یک جا بنشیند و تحرک نداشته باشد.

 

آیا می‌توانم کالسکه فرزندم را در اتوبوس بیاورم؟

بله. همه ارائه دهندگان اجازه می‌دهند هر شخص کالسکه را به همراه بیاورد به شرطی که کالسکه جمع شود. همچنین، نیاز به تاشو و قرار دادن در زیر محفظه دارد (ممکن است برخی مواقع حامل هزینه کمی باشند).

 

چگونه بدانم فرزند من می‌تواند به صورت رایگان سوار شود یا خیر؟

اگر فرزندان کوچکی زیر دو سال دارید، می‌توانند به صورت رایگان یا با تخفیف سفر کنند. به ازای هر بزرگسال یک کودک می‌تواند سفر کند و کرایه‌ای را پرداخت نکند. هر کودک اضافی یا هزینه کامل را پرداخت می‌کند یا تخفیف کودک را دریافت می کند.

 

آیا فرزند من می‌تواند به تنهایی سفر کند؟

کودکان می‌توانند با بزرگسالان سفر کنند. بیشتر ارائه دهندگان انواع اتوبوس، هیچ مسافری با سن زیر 15 سال را مجاز به سفر نمی‌دانند. همچنین شخص همراهی با یک خردسال باید حداقل 15 سال سن داشته باشد. این امر تنها در یک صورت مجاز است و آن این است که هنگام سوار شدن به اتوبوس، یک بزرگسال کودک را به همراه بیاورد و آن را به راننده بسپرد که آن هم با هماهنگی با تعاونی مورد نظر و طرفین قابل انجام است.

 

جاذبه های دیدنی مسیر تهران اصفهان با اتوبوس

 

هزینه مسئولیت چمدان برای کودکان چقدر است؟

مسئولیت چمدان برای کرایه کودک مانند بزرگسال است. سفر با اتوبوس با کودکان یکی از مقرون به صرفه‌ترین و سازگارترین محیط‌ها برای مسافرت است اما می‌تواند بسیار زمانبر باشد. اگر یک مسافر فصلی باشید، مسئله و مشکل خیلی زیاد نخواهد بود، اما اگر با کودکان سفر می‌کنید، این یک داستان کاملا متفاوت است. ما چند نکته را برای شما در مقاله بالا قرار دادیم که سفر شما را بسیار دلپذیر می‌کند!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه