سیگنال ایلان ماسک به دوج‌کوین / استارلینک دوج‌کوین می‌پذیرد؟

سیگنال ایلان ماسک به دوج‌کوین / استارلینک دوج‌کوین می‌پذیرد؟
کدخبر : 9504

ایلان ماسک میلیاردر بزرگ دنیا اعلام کرد که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک می‌تواند پذیرش دوج‌کوین را آغاز کند.

 

این کارآفرین عجیب و غریب در پاسخ به درخواستی از جامعه دوج‌کوین، با ایموجی چشمک به صورت ضمنی این موضوع را تایید کرد. استارلینک در نظر دارد تا به مشتریان خود در اقصا نقاط دنیال اینترنتی با پهنای باند و سرعت بسیار بالا بدهد. این شرکت پس از انجام چندین پرتاب، حالا ۲۰۰۰ ماهواره عملیاتی دارد. هزینه خدمات این ماهواره حداکثر ۹۹ دلار در ماه و کیت سخت‌افزاری آن هم ۴۹۹ دلار قیمت دارد.

پیش از این شرکت‌ اسپیس‌ایکس هم از احتمال پرداخت دوج‌کوینی خبر داده بود. به گزارش یوتودی، این شرکت اکتشاف فضایی آماده است تا برای ماموریت سفر به ماه دوج-۱ که قرار است در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ انجام شود، دوج‌کوین بپذیرد.

شرکت تسلا هم اجازه فروش برخی محصولات خود با دوج‌کوین را صادر کرده است. موضوعی که موجب شد در آن زمان قیمت این ارز دیجیتال رشد چشمگیری داشته باشد. در ماه مارس گذشته، تسلا پرداخت بیت‌کوینی را مقدور کرده بود اما به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی فروش بیت‌کوینی را متوقف کرد.

ماسک همچنین در اواخر ژانویه از مک‌دونالد خواست تا دوج‌کوین را به عنوان ارز پرداخت بپذیرد اما این غول فست‌فود دنیا این پیشنهاد را رد کرد.

در حال حاضر دوج‌کوین با قیمت ۱۴ سنتی در حال معامله است و از نظر ارزش بازار دوازدهمین ارز بازار است. ارزش بازار این ارز دیجیتال کمتر از ۲۰ میلیارد دلار است که سه میلیارد دلار بیشتر از رقیب خود یعنی شیباست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه