تجاوز گروهی به دختر جوان در توسط دوست پسرش در پارک + عکس

تجاوز گروهی به دختر جوان در توسط دوست پسرش در پارک + عکس
کدخبر : 9873

پسر جوانی که متهم است به همراه چهار دوستش دختر نوجوانی را آزار و اذیت کرده است، ادعا کرد او فقط با دختر دوست بوده و همدستان فراری‌اش قربانی را آزار داده‌اند.

تجاوز امری ناپسند است . تجاوز اثار بدی روی زندگی دارد . تجاوز زندگی قربانی را تباه می کند . تجاوز جنجالی ای را در ادامه بخوانید : دختر نوجوان گفت: من در راه مدرسه با متهم آشنا شدم و آن روز هم قرار بود با هم فقط حرف بزنیم، اما او من را به پارک برد و دوستانش را خبر کرد که بیایند و من را مورد آزار قرار دهند. من جثه ریزی دارم و اصلا زورم به آن ها نمی رسید با اینکه می دیدند من گریه و التماس می کنم، توجهی نکردند. متهم حتی کمک نکرد که از دست آن ها نجات پیدا کنم. بعد از این اتفاق بود که فهمیدم او به عمد من را به آنجا کشانده است.

 

حتما بخوانید : تجاوز وحشیانه به رومینا و فیلمبرداری از ان + عکس +18

 

 

پسر جوانی که متهم است به همراه چهار دوستش دختر نوجوانی را آزار و اذیت کرده است، ادعا کرد او فقط با دختر دوست بوده و همدستان فراری اش قربانی را آزار داده اند. / برترین ها 

 

آخرین وضعیت بحران کرونا در ایران

این پسر که ۲۰ روز قبل از سوی مأموران بازداشت شد، اتهام تجاوز را رد کرد و گفت: مدتی بود که با دختر نوجوان آشنا شده بودم. روز حادثه برای اینکه با او صحبت کنم، خواستم سوار ماشینم شود و او هم قبول کرد. ما سر کوچه با هم آشنا شده بودیم. هر بار که می خواست به مدرسه برود، او را می دیدم و از او خوشم آمده بود. روز حادثه وقتی او سوار ماشینم شد، با هم به پارک رفتیم. یکی از دوستانم تماس گرفت و به او گفتم کجا هستم. چند دقیقه بعد او و سه نفر دیگر که همگی دوست بودیم، به پارک آمدند. آن ها بودند که به این دختر تجاوز کردند و من نقشی در این ماجرا نداشتم، اما چون دختر نوجوان شماره تماس من را داشت، به پلیس شکایت کرد و مرا لو داد.

 

متهم گفت: من قصدی برای آزار این دختر نداشتم و اصلا نمی دانستم این کار جرم است.

دختر نوجوان که چند ماه قبل شکایت خود را به مأموران ارائه داده بود، به قضات شعبه ۴ که از او بازجویی می کردند، گفت: من در راه مدرسه با متهم آشنا شدم و آن روز هم قرار بود با هم فقط حرف بزنیم، اما او من را به پارک برد و دوستانش را خبر کرد که بیایند و من را مورد آزار قرار دهند. من جثه ریزی دارم و اصلا زورم به آن ها نمی رسید با اینکه می دیدند من گریه و التماس می کنم، توجهی نکردند. متهم حتی کمک نکرد که از دست آن ها نجات پیدا کنم. بعد از این اتفاق بود که فهمیدم او به عمد من را به آنجا کشانده است.

 

گفته های این دختر در حالی است که او ساعاتی بعد از حادثه به پزشکی قانونی رفته بود و پزشکی قانونی نیز تأیید کرده که او آزار و اذیت شده است.

 

این دختر همچنین گفت: من به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتم. خیلی ناراحتم و وضعیت روحی ام به هم ریخته است. نمی توانم درس بخوانم. چندروزی خیلی حالم بد بود تا اینکه مادرم کمکم کرد که بتوانم کمی به خودم مسلط شوم. مدتی است برای اینکه بتوانم از بحران حادثه بیرون بیایم، به دکتر می روم و دکتر برایم دارو تجویز کرده است.

 

متهم در پاسخ به گفته های دختر جوان گفت: من اصلا نمی دانستم این اتفاق تا این حد او را اذیت می کند ضمن اینکه کسی که تجاوز کرد، من نبودم و دوستان دیگرم بودند که تجاوز کردند، اما چون آن ها فراری هستند، حالا من بازداشت شده ام. قضات در نهایت دستور بازداشت متهمان دیگر و تحقیقات بیشتر درباره گفته های دختر نوجوان و متهم را صادر کردند.

 

تجاوز جنسی؛ علل و ریشه ها

علی ناظری در مورد دلایل بروز رفتارهایی مانند تجاوزات جنسی گفت:  هرچند که تجاوزات جنسی می‌تواند متاثر از اختلال جنسی باشد، اما برای آن باید یک پرانتز نیز در نظر گرفت؛ گاهی اوقات چنین رفتاری الزاما یک اختلال جنسی نیست، بلکه نوعی برون‌ریزی خشم است. پیش‌تر سخن‌گفتن از مسائل جنسی نوعی تابو بود. تا جایی‌که این مسائل بدل به مشکلاتی شدند که عدم‌توجه به آن‌ها دیگر امکان نداشت. به مروز فضا برای سخن گفتن از مشکلات جنسی و جنسیتی بازتر شد و حال سال‌ها به یکی از پربحث‌ترین مسائل در کشور ما بدل شده است. لزوم توجه به این مسائل به دلیل آسیب‌هایِ ناشی از کم‌سوادی در حوزه جنسی است. آگاهی‌بخشی‌های عمومی می‌توانند سواد جنسی افراد را بالا ببرند. در همین راستا، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر از تشکیل کلینیک‌های زناشویی و جنسی در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور داده است.

 

وجود مشکلات جنسی در جامعه به افزایش طلاق‌ها و ایجاد تنش در روابط میان دو جنس و همچنین بر رفتارهای عمومی افراد اثرگذار بوده است؛ آزار و اذیت‌های جنسی در مکان‌های عمومی، تجاوز به زنان، کودکان و افراد ضعیف، عدم توانایی در برقراری روابط عاطفی و جنسی درست و غیره از تاثیرات این مشکل است.

 

ضعفِ سلامت جنسی در ایران

دکتر علی آذین -متخصص پزشکیِ اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی- در نشستی در انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: در ایران روابط جنسی، یک مسأله پیچیده است و باید همه مسئولان را متوجه کنیم که این موضوع ساده‌ای نیست و نمی‌توان به سادگی درباره آن تصمیم گرفت. ما باید به این موضوع توجه کنیم که مثلا در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای هیچ‌گاه بیان نمی‌شود که توانسته‌ایم اعتیاد یا دیگر آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌کن کنیم ولی در ایران می‌بینیم که طرح‌های مختلف ضربتی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و این‌طور به نظر می‌رسد که با چنین طرح‌هایی می‌توان تمام آسیب‌ها را از بین برد. باید حتما به این موضوع توجه داشته باشیم که با مسائل جنسی هم این‌طور برخورد نکنیم که اگر این کار را کنیم، نشان می‌دهد که ما درک درستی از این موضوع نداشته‌ایم.

 

سلامت جنسی بنابر تعریف، مولفه‌هایی نظیرِ احساس رضایت از بدن خود، احترام به جهت‌گیریِ جنسی خود و دیگران، احترام به هر دو جنس زن و مرد، سوءاستفاده نکردن جنسی، عدم قبول باورهای جنسی کلیشه‌ای که در فرهنگ‌های مختلف وجود دارد، درک درست از مسائل مربوط به جنسیت و رفتار جنسی، احترام قائل‌بودن برای حقوق جنسی و… را باید داشته باشد.

 

دکتر علی ناظری‌آستانه، بر لزوم آموزش سلامت جنسی به افراد در سنین مختلف، برای داشتن جامعه‌ای سالم از نظر جنسی، تاکید می‌کند. چرا که دلیل بسیاری از رفتارهای نامناسب در این حوزه به ریشه‌های آموزشی و تربیتی جامعه بازمی‌گردد.

 

تجاوز جنسی؛ از اختلال جنسی تا بیماری روانی

علی ناظری همچنین در مورد دلایل بروز رفتارهایی مانند تجاوزات جنسی گفت: هرچند که تجاوزات جنسی می‌تواند متاثر از اختلال جنسی باشد، اما برای آن باید یک پرانتز نیز در نظر گرفت؛ گاهی اوقات چنین رفتاری الزاما یک اختلال جنسی نیست، بلکه نوعی برون‌ریزی خشم است. فردی که دست به چنین کاری می‌زند می‌تواند دارای اختلالات شخصیتی باشد و ممکن است اعمال خشونت از جانب او، علاوه بر تجاوز جنسی در اشکال دیگری هم بروز پیدا کند. دکتر ناظری در ادامه تصریح کرد: به‌طور کلی سلامت جنسی را باید زیرمجموعه‌ای از سلامت روان دانست. رفتارهای ناهنجار جنسی (مانند آزار واذیت دیگران در محیط‌های عمومی) الزاما ناشی از بیماری جنسی نیست. ریشه این رفتارهای ناهنجار را باید در آموزش جستجو کرد. آموزش، آن‌هم از دوران کودکی، سبب می‌شود تا درصد و شیوع رفتارهای نابه‌هنجار کاهش پیدا کند. در جامعه ما این دلیل بیش از همه وجود دارد و البته اقلیتی نیز وجود دارند که به هرحال رفتار آن‌ها بیماری تلقی‌شده و باید زیر نظر روان‌پزشکان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: سلامت جنسی و سلامت روان قابل تفکیک نیستند. کسی که به دیگران تعرض می‌کند ممکن است در تسلط بر غریزه خود ناتوان بوده باشد، بنابراین این غریزه می‌تواند فرد را به سمت قوی‌ترین و خشن‌ترین رفتارها در حوزه جنسی ببرد. هنگامی این دست از رفتارها از یک فردی که دچار بیماری عقب‌افتادگی ذهنی است سر بزند، افراد پیرامونِ او، عدم درایت در وی را مورد تاکید قرار داده و می‌گویند او باید درمان شود. اما در مورد بروز چنین رفتاری از بخش زیادی از مردم طبیعتا نقش فرهنگ و طبیعت مهم است. ناظری‌آستانه با اشاره به نقش کلینیک‌ها در آموزش و بالابردن سلامت جنسی افراد اظهار کرد: اگر قرار است کلینیکی برای سلامت جنسی وجود داشته باشد، باید در آن به فرهنگ‌سازی و تربیت افراد پرداخته شود. این کلینیک‌ها نباید فعالیت خود را به درمان بیماران و افرادی خاص محدود کنند.

 

این روان‌شناس در انتها تصریح کرد: باید مستقیما و به طور وسیع، آموزش‌هایی به افراد داده شود. اصولا گفته می‌شود که پس از بلوغ بهترین زمان برای آموزش مسائل جنسی به افراد است. اما ما نباید نقش آموزش در دوران کودکی را نادیده بگیریم؛ آموزشی که البته باید با ظرائف زیادی انجام شود. باید از کودکی به آن‌ها شرم و حیا، خویشتن‌داری، روابط میان‌جنسیتی و… را آموزش داد تا این رفتارها درون آن‌ها نهادینه شود. / تالاب 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه