رومینا | خشونت جمسی و جنسی علیه زنان + عکس

رومینا | خشونت جمسی و جنسی علیه زنان + عکس
کدخبر : 9877

متاسفانه طبق آمارهای رسمی در جهان این موضوع آشکار شده است که از میان هر 3 زن، یک نفر در طول زندگی خود خشونت جسمی و جنسی را تجربه می کند.

رومینا با مرگش قلب مردم ایران را لرزاند . رومینا اشرفی در خواب توسط پدرش به قتل رسید . ماجرای قتل رومینا خیلی عجیب بود . قتل رومینا اشرفی باعث شد تا بحث خشونت علیه زنان دوباره صدر اخبار و تحلیل های کارشناسان قرار بگیرد. لایحه منع خشونت علیه زنان که با عنوان جدید لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت مطرح است نیز دوباره مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

 

بسیاری از فعالان اجتماعی نیز در فضای مجازی خواستار این موضوع شدند که باید هرچه زودتر لوایح حمایتی در برابر خشونت علیه زنان و کودکان مصوب شود. بعضی کارشناسان معتقد بودند که رفتارهای خشونت آمیزی که در جامعه ایرانی رخ می دهند برگرفته از تربیت مردسالارانه است که از گفتار گرفته تا ضرب و شتم از سوی مردان نسبت به زنان و فرزندان شکل می گیرد.

 

 

 

مردان از خشونت می گویند

ولی آیا امروز مردان جامعه ایران خشونت را می پذیرند. چند درصد مردان ایرانی نگاهی چون پدر رومینا اشرفی دارند. خشونت از نگاه زنان و مردان جامعه در این مقطع زمانی چیست؟ زنان و مردان در سنین و قشرهای مختلف از خشونت پرسیده شده است و آنها از تفکر خود نسبت به خشونت و رفتارهای خشونت آمیز می گویند. / رکنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    آخه شماها به کدوم از عقل های مردم ایران توضیح میدین از اول باید مردم ایناکارو نمی کردن میخواید الان آموزش بدید 🙄

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه