ثبت رکورد سالکو با تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال

  ثبت  رکورد  سالکو  با تولید ۳۰۰ هزار  تن آلومینیوم  در سال
کدخبر : 33658

مدیر تحقیق و توسعه شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب از تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در کشور خبرداد.

انصاری، مدیر تحقیق و توسعه شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب( سالکو) با اشاره به اهداف اولین نمایشگاه تولیدات ایرانی و دانش بنیان گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری شعار سال مبنی بر حمایت از تولید و ظرفیت دانش بنیان در اولین نمایشگاه تولید ایرانی و دانش بنیان حاضر شدیم که جای بسیار خرسندی  دارد.

وی با اشاره به نحوه همکاری شرکت سالکو با سایر شرکت های دانش بنیان تصریح کرد:  بر این اساس شرکت های  دانش بنیان بسیاری با ما همکاری دارند. این همکاری هم در قالب اجرای پروژه و هم مشاوره است که تاکنون در تمامی موارد هم موفق بوده است. همچنین ایشان از حضور شرکت های دانش بنیان در مناقصه ها و مزایده های سالکو استقبال کرد.

انصاری با اشاره به میزان صادرات این شرکت در سال گفت: شرکت سالکو در سال حدودا 30 تا 35 درصد محصول شمش آلومینیوم را به کشورهای دیگر صادر کرده و ارزآوری دارد. برهمین اساس سالیانه 65 تا 70 درصد از محصولات سالکو نیاز داخل کشور را تامین می کند. بیشترین میزان صادرات شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به کشور ترکیه است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب خاطرنشان کرد: مهمترین چالش و مشکل شرکت سالکو کاهش منابع انرژی و به خصوص برق است بر این اساس با توجه به نزدیک شدن به ایام پیک مصرف انرژی در سال متاسفانه باید تعدادی از دیگ های احیا را از مدار خارج کرده تا جوابگوی کمبود برق در کشور باشد. همچنین تامین مواد اولیه از چالش‌های بزرگ این شرکت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: