با نگاهی به عملکرد سالانه مشخص شد

تداوم رهبری علی بابا در صنعت گردشگری کشور

تداوم رهبری علی بابا در صنعت گردشگری کشور
کدخبر : 33794

علی‌بابا، همسفر حرفه‌ای‌هاو باتجربه‌های حرفه‌ای سفر در گزارشی با عنوان «درباره 1400» به بررسی روند عملکرد خود در سال گذشته پرداخت و با آغاز دوباره در حول سفر، صنعت گردشگری و میزان اعتماد مردم به «علی‌بابا» را واکاوی کرد.

پس از گذران همه‌گیری کرونا، صنعت گردشگری در حال شتاب و رونق است. با مرور آمار و ارقام سال ۱۴۰۰ در این گزارش نه‌تنها می‌توان ترندهای جامعه در بازه‌های زمانی مختلف حول سفر و گردشگری را استخراج کرد، بلکه  شاهد اعتماد مردم به استفاده از خدمات ارائه‌شده توسط علی‌بابا و به تبع آن توسعه کسب‌وکار آنها در این برهه هستیم.

علی‌بابا برندی از هلدینگ توشا (توسعه تجربه شایسته سفر)، سامانه‌ای که به‌واسطه پشتیبانی و حمایت شما در سکوی اول گردشگری کشور ایستاده است. همکاران علی بابا معتقدند که به این جایگاه قانع نشده‌ و تلاش‌ آنها برای بهبود، لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، بلکه در این مسیر پرپیچ‌و‌خم خود را تنها نمی‌بینند و مشتریان خود را به عنوان همسفران شایسته‌ سبب دلگرمی اصلی خود می‌دانند.

علی بابا در گزارش سالانه خود با ابراز خرسندی از کاهش آمار ابتلا به کرونا، رویای «توسعه حداکثری گردشگری در ایران» را برای سال ۱۴۰۱ محقق دانست و نوشت: «ما شیفته مسیر و حرکتیم؛ قدم می‌گذاریم و در راهِ کوه‌های بدون قله پیش می‌رویم.» در مطلب زیر به صورت خلاصه به بخش‌هایی از این گزارش پرداخته ایم:

 

شناخت کلی از گروه علی‌بابا

گروه علی بابا در این قسمت از گزارش خود به معرفی شرکت سفرهای علی‌بابا و ۹ شرکت تابعه و ۹۵۲ نیروی انسانی حرفه‌ای و تاثیرگذار که بر بستر تکنولوژی و در عرصه گردشگری فعالیت دارند، پرداخته است.

همچنین در این بخش با رونمایی از سفرهای علی‌بابا از ابتدا تا امروز متوجه می‌شویم که این گروه با پوشش ۹۹۶ مقصد در دنیا و به ازای هر ثانیه، عرضه ۱/۳۴ محصول گردشگری در رکورد فروش توانسته به رتبه یک سفر دست یابد.

 

درباره آمار و ارقام سال ۱۴۰۰

این بخش از گزارش عملکرد سالانه گروه علی بابا به میزان درصدی گردش مالی، رکورد محصول گردشگری، مقاصد جدید سفر در دنیا، محصول اقامتگاه به سبد انتخاب مسافران، انتشار آمار اپیزود از پادکست رادیو دور دنیا، تعداد کتابهای جدید اضافه شده به مجموعه کتاب سفر، رونمایی از پلتفرم جدید محتوایی علی بابا، رونمایی از فونت اختصاصی و دیزاین سیستم جدید، اختصاص دارد.

همچنین مقایسه میزان حضور کاربران بین سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، ارتباط کاربران با علی‌بابا و درصد جنسیتی مسافران از جمله موارد مطروحه این بخش بعلاوه قسمت‌های جذاب و نموداری- آماری دیگری است که در این گزارش خواهید خواند.

 

میزان تعامل مستقیم با کاربران

کار مرکز پشتیبانی مشتریان از همان روزهای اول تاسیس علی بابا آغاز شد و به صورت ۲۴ ساعته و در کلیه ایام هفته یار و یاور همسفران این گروه است.

در این قسمت به بررسی آماری نوآوری‌ها و تکنولوژی های مورد استفاده و همچنین آمار و ارقام تماس‌ها و رضایت مشتریان پرداخته شده است.

همانطور که این مرکز در ایام کرونا پرچمدار تعاریف جدید در پاسخ‌دهی کاربران بود و تلاش دارد تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید پاسخ‌گوی درخواست‌های کاربران خود باشد، برای اینکه میزان رضایت‌مندی همسفران برای گروه علی‌بابا بسیار اهمیت دارد.

 

نگاه علی‌بابا به جامعه از دریچه رسانه‌های اجتماعی

رسانه، برای گروه علی‌بابا، جایی است که صدای آنها به گوش مخاطبان می‌رسد. در این بخش از گزارش عملکرد سالانه به فعالیت‌های رسانه‌ای علی‌بابا در سال ۱۴۰۰ و میزان بازخورد آماری این رسانه‌ها در بین مخاطبان همسفر پرداخته شده است.

 

اقدامات پررنگ علی‌بابا در حوزه مسئولیت اجتماعی

احساسی‌ترین و زیباترین بخش از گزارش عملکرد سالانه که خارج از آمار و ارقام ریالی و مسافرتی است، بخش مسئولیت اجتماعی گروه علی‌بابا است که به معرفی اقدامات‌شان در این حوزه پرداخته است.

اگر زیباترین و شایسته‌ترین گفته باشیم اغراق نکرده‌ایم، برای نمونه امکان سفرهای درمانی برای افراد بیمار و اقامت بیماران و نیازمندان، موسسه خیریه و همکاری با وزارت بهداشت در تامین سفرهای رایگان درمانی برای کودکان بیمار توسط موسسه سیمرغ، از کارهای نیکی است که نام «علی‌بابا» را در زمره نیکان روزگار جاودان می‌سازد.

 

دغدغه‌ها و معضلات صنعت گردشگری

علاوه بر دستاوردهایی که از گروه علی‌بابا در این مطلب و به استناد گزارش سالانه علی‌بابا آورده شده است، روی دیگر موضوع چالش‌ها و ناهمواری‌هایی است که در مسیر توسعه صنعت گردشگری باید به آنها پرداخت.

در این گزارش به این مشکلات به صورت اختصار در صنعت هوایی (داخلی و خارجی)، زمینی (جاده‌ای)، ریلی، تور و هتل‌داری پرداخته شده است.

 

نقطه سر خط

در پایان یادآور می‌شود که این گزارش روایت ۳۶۵ روز همسفری در سال ۱۴۰۰ است. علی‌بابا بر این باور است که در آغاز سال ۱۴۰۱ نقطه را سر خط بگذارد و براساس شعار خود: «برای ما هر روز، روز اول است؛ روز اول تحول، تعهد، خلق و توسعه.» مثل روز اول، راه کوه‌های بدون قله را در پیش بگیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید