هفتمین مانور سالانه مجتمع پتروشیمی جم در واحد بوتن-1

 هفتمین مانور سالانه مجتمع پتروشیمی جم در واحد بوتن-1
کدخبر : 33953

هفتمین مانور سالانه آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری پتروشیمی جم با موضوع وقوع نشتی بوتن-1 از چنل بالای مبدل E-302D در واحد بوتن-1 برگزار شد.

گروه‌های بهره‌برداری، ایمنی، ایستگاه آتش‌نشانی، بهداری مجتمع، کشیک ارشد مجتمع، حراست، تعمیرات، خدمات اداری و روابط عمومی در این مانور همکاری داشتند.

نشتی بوتن- 1 از چنل بالای مبدل E-302D اتفاق می‎‌افتد و ابری از بخارات در محل تشکیل می‌گردد. نشتی از این مسیر به دلیل مستهلک شدن و یا عوامل دیگر، اتفاق می‌افتد.

شروع مانور توسط پرسنل بهره‌برداری است که حین بازدیدهای روزانه در محیط، متوجه مسئله شده و اتاق کنترل واحد را مطلع می‌نماید. پرسنل اتاق کنترل نیز بلافاصله طی تماس با ایستگاه آتش‌نشانی، ضمن اطلاع‌رسانی لازم، تقاضای کمک می‌کنند.

گفتنی است حادثه به وقوع پیوسته، باعث ایجاد مصدومیت در اشخاص نمی‌گردد.

در نشست پایانی مانور داخلی واحد بوتن-1، ارزیابی‌های مربوط به افسر حراست، لجستیک و تعمیرات؛ بهداشت و درمان؛ تیم فرماندهی حادثه؛ نحوه تصمیمات استراتژیک، تاکتیکی و اجرا؛ نحوه اعلام و اعزام تیم آتش‌نشانی و ایمنی انجام شد و سپس موارد پیشنهادی و فرصت‌های بهبود بررسی گردید.

واحد بوتن-1 با ظرفیت 100,000 تن در سال به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید بوتن در کشور علاوه بر تأمین نیاز واحدهای پایین‌دستی مجتمع قابلیت تأمین نیاز سایر شرکت‌های پلی‌الفینی کشور را دارا می‌باشد که بخش عمده تولید، جهت صادرات به کشورهای مصرف‌کننده در نظر گرفته شده است.

 

روابط عمومی پتروشیمی جم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید