معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد:

وزارت اقتصاد به دنبال شفافیت و رفع دغدغه مطالبات نظام بانکی است

وزارت اقتصاد به دنبال شفافیت و رفع دغدغه مطالبات نظام بانکی است
کدخبر : 34004

​معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به دنبال شفافیت در اقتصاد و حمایت از نظام بانکی برای وصول مطالبات است و ضمن حمایت از افزایش سرمایه بانک‌ها، وصول مطالبات آنها از دولت را نیز با مطرح کردن پیشنهاداتی با جدیت دنبال خواهد کرد.

سیدعباس حسینی در نخستین هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف بانک صادرات ایران در سال ١٤٠١ با قدردانی از زحمات کارکنان این بانک برای ارائه خدمات به مردم در شرایط سخت و برآورده‌ کردن انتظارات جامعه در جمع مدیران بانک صادرات ایران گفت: مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای نخستین بار اقدامات مهمی را در حوزه شفافیت دستور کار قرار داده که از سوی وزیر اقتصاد و رئیس جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفته و با حمایت‌های قانونی نیز همراه است.

وی افزود: مقرر شده است که تسهیلات بیش از هزار  میلیارد ریال در گزارشات فصلی بانک مرکزی به اطلاع عموم مردم رسانده شود. پس هم قانون‌گذار و هم وزارت امور اقتصادی و دارایی با  انتشار صورت‌های مالی بانک‌های دولتی موافقت کرده و انجام شده است.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: هرگونه تسهیلات بیشتر از هزار میلیارد ریال قطعا در گزارش‌های بانک مرکزی به اطلاع همگان خواهد رسید و این نشان می‌دهد که در پی این شفافیت، پیگیری وصول مطالبات یک نتیجه است. بانک‌ها نمی‌توانند اعداد بسیار زیادی در قالب مطالبات غیرجاری داشته باشند، بابت آنها ذخیره منظور شده و به مطالبات مشکوک‌الوصول تبدیل شوند. این روند دیگر مورد قبول وزارت اقتصاد نیست.  

حسینی با تاکید بر اینکه راهبردهای وزارت اقتصاد و دولت به دقت پیگیری می‌شود، بر پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن کارمندان از شعب بانک‌ها تاکید کرد.

وی با یادآوری رقم نیم درصدی میزان مطالبات معوق و مشکوک‌الوصول بانک‌های قرض‌الحسنه و رقم متوسط ٧.١ درصدی در بانک‌های تجاری، تاکید کرد: نباید در مورد وام‌های خرد دغدغه داشته باشیم. روند پرداخت وام‌های خرد بدون ضامن از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در حال رصد است و وزارت اقتصاد در پیگیری سیاست‌های ابلاغی جدی است.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رسیدگی به درخواست‌های مردمی در سفرهای استانی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: درخواست‌های مردمی باید مورد توجه قرار گیرد و نیازهای مطرح شده آنها پاسخ داده شود.

حسینی رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار، پرهیز از بلوکه شدن سپرده در اعطای وام، انضباط‌بخشی به مطالبات شعب خارج از کشور، پیگیری مطالبات بانک‌ها از دولت و افزایش سرمایه بانک‌ها را مورد اشاره قرار داد و از ارائه ١٤ پیشنهاد برای وصول مطالبات بانک‌ها از دولت خبر داد.  

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تاکید کرد: بحث افزایش سرمایه بانک‌ها امسال با قدرت پیگیری خواهد شد.

 

روابط‌عمومی بانک صادرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید