بارگذاری کاتالیست‌های HTS خوارزمی در پالایشگاه اصفهان

بارگذاری کاتالیست‌های HTS خوارزمی در پالایشگاه اصفهان
کدخبر : 34357

کاتالیست‌های HTS تولیدی گسترش فناوری خوارزمی در راکتور مربوطه در پالایشگاه اصفهان با نظارت متخصصین خوارزمی بارگذاری شده و پس از راه اندازی عملکرد درخشانی را به ثبت رساند.

راکتور شیفت آب-گاز دمای بالای فاز 1 تولید هیدروژن پالایشگاه نفت اصفهان، که به مدت 15 سال از کاتالیست‌های وارداتی بهره برده بود؛ با توجه به عملکرد موفق کاتالیست‌های HTS گسترش فناوری خوارزمی در آزمایش‌ها، بررسی‌های پیش از بارگذاری و عملکرد واحدهای دیگر، برای نخستین بار با کاتالیست‌های ایرانی تولید خوارزمی بارگذاری شد.

کاتالیست‌های HTS گسترش فناوری خوارزمی پیش از این در پتروشیمی پردیس نیز بارگذاری شده و عملکرد موفقیت آمیزی را به ثبت رسانده بود. پالایشگاه اصفهان که یکی از بزرگترین مشتریان محصولات خوارزمی در صنعت نفت است، با اعتماد به توان تولید داخلی همچون گذشته، با بهره‌گیری از این کاتالیست‌ها، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کاهش هزینه‌ها و قطع وابستگی به شرکت‌های تولید کننده خارجی، از خدمات پس از فروش گسترده شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی نیز بهره‌مند خواهد شد.

نکته شایان ذکر آنکه، فناوری تولید کاتالیست‌های HTS خوارزمی، همگام با برترین تولیدکنندگان کاتالیست جهان، از ترکیبات نیتراتی استفاده کرده و به همین دلیل، در هنگام راه‌اندازی واحد، طول دوره سولفورزدایی را به حداقل ممکن رسانده و با توجه به کاهش زمان توقف واحد در هنگام بارگذاری و راه‌اندازی، برای واحدهای مصرف کننده، منافع قابل توجهی را به همراه دارد.

اکنون پس از دو سال جهش کم سابقه فروش و سهم بازار و به دنبال آن افزایش قابل توجه ظرفیت تولید و تحویل‌دهی انواع کاتالیست‌ها در صنعت نفت و گاز، ثبت عملکردهایی درخشان در این صنعت مادر، جایگاه خوارزمی را به عنوان پشتوانه کاتالیستی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش تثبیت کرده و راه را برای توسعه گسترده محصولات تولیدی مرتبط با این صنایع بیش از پیش خواهد گشود

 

روابط عمومی خوارزمی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید