در مقایسه با بهار سال گذشته؛

بهبود ۴ پله‌ای نسبت خسارت بیمه تعاون

بهبود ۴ پله‌ای نسبت خسارت بیمه تعاون
کدخبر : 34439

میزان حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تعاون در بهار امسال با رشدی ۳۳.۵ درصدی نسبت به بهار سال گذشته به ۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال رسید و نسبت خسارت این شرکت با ۴ پله بهبود روی عدد ۴۵ درصد در پایان خرداد امسال ایستاد. با این حال وتعاون در ۹ ماه باقی مانده سال باید سرعت خود را افزایش دهد.

بیمه تعاون با مدیریت یونس مظلومی در سال گذشته موفق شد تا میزان حق بیمه تولیدی‌اش را نسبت به سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۶۷ درصد افزایش دهد و به ۱۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال برساند. برای سال ۱۴۰۱، این شرکت فروش ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۸۹۵ درصدی را هدف گرفته که بیانگر رشد ۷۱ درصدی است. با گذشت ۳ ماه از سال ۱۴۰۱ بیمه تعاون توانسته ۱۶ درصد از رقم پیش‌بینی شده به عنوان حق بیمه تولیدی امسال را محقق سازد و در ماه‌های آینده انتظار می‌رود میزان فروش بیمه تولیدی این شرکت رشد بیشتری را تجربه کند.

    تغییر فروش به نفع زندگی

سیاست محوری بیمه تعاون در رشد ۷۱ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۱ بر تغییر پرتفوی شرکت به سمت بیمه‌های زندگی استوار شده به نحوی که در بودجه این شرکت برآورد شده که سهم بیمه‌های زندگی از ۱۴ درصد در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۹ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد. انتظار می‌رود که درآمد حق بیمه ناخالص وتعاون از ۸ هزار و ۳۹۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال در سال گذشته به ۱۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال در پایان امسال ( ۶۹ درصد افزایش) برسد.

    نشانه‌های از یک تغییر استراتژی

این گزارش می‌افزاید: نشانه‌هایی از یک تغییر استراتژی در فروش حق بیمه شرکت بیمه تعاون در فصل بهار امسال مشاهده می‌شود به گونه‌ای که از کل حق بیمه تولید شده در پایان خرداد امسال، سهم ۲ رشته بیمه درمان و شخص ثالث اجباری هر کدام ۲۹ درصد، بیمه‌های زندگی ۱۳ درصد، بیمه بدنه خودرو ۸ درصد، بیمه مسئولیت ۷ درصد، بیمه حوادث سرنشین ۴ درصد و رشته‌های بیمه آتش سوزی و بیمه مهندسی هریک ۳ درصد بوده است.

وتعاون در حالی موفق شده که در فصل بهار امسال میزان حق بیمه تولیدی‌اش را ۳۳.۵ درصد نسبت به فصل بهار سال گذشته افزایش دهد که در همین مدت میزان خسارت پرداختی شرکت تنها ۲۳ درصد رشد داشته که بیانگر سبقت رشد تولید حق بیمه از رشد خسارت است که نتیجه آن کاهش نسبت خسارت از ۴۹ درصد در بهار پارسال به ۴۵ درصد در بهار امسال بوده است.

میزان حق بیمه تولیدی شرکت یادشده در خرداد نسبت به اردیبهشت امسال ۴۶ درصد و میزات خسارت ۱۹ درصد رشد کرده است.

مقایسه میزان حق بیمه تولیدی به تفکیک رشته‌های بیمه‌ای نشان می‌دهد که فروش بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار وتعاون در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد و بیمه‌های زندگی غیراندوخته‌دار ۵۶۱ درصد رشد کرده و پس از آن بیشترین رشد حق بیمه تولیدی (شامل بیمه‌های اتکایی) مربوط به رشته بیمه هواپیما با ۱۰۸۷ درصد و بیمه نفت و انرژی با ۲۵۷ درصد رشد بوده است.

1

دنیای بانک و بیمه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید