با حضور پرشور سهامداران؛

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گل‌گهر برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گل‌گهر برگزار شد
کدخبر : 34835

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر صبح روز شنبه ۱۸تیرماه در محل سالن همایش‌های وزارت کشور با حضور ۸۲.۷ درصد از سهامداران این شرکت و با ریاست دکتر علی‌اکبری، برگزار شد.

ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره در خصوص عملکرد؛ ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی؛ بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت و تصمیم‌گیری برای تقسیم سود سهام؛ انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به پایان سال جاری؛ از جمله برخی دستورکارهای جلسه مجمع عمومی شرکت گل‌گهر بود.

ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت گل‌گهر در این جلسه گفت: گل‌گهر به عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی کشور متعهد به تحقق سودآوری پایدار برای سهامداران است.

وی افزود: ارزش آفرینی و رسالت در سطح ملی نیز مد نظر شرکت گل‌گهر است.

وی با بیان اینکه گل‌گهر با کسب ۸۵ رکورد تولیدی کمی و کیفی جزو شرکت‌های برتر تولیدی شده است، به ارائه گزارش سود شرکت پرداخت.

عتیقی گفت: گل‌گهر در سال ۱۴۰۰ با تولید  ۱۵۴۹۸۹۶۶ تن کنسانتره و تولید ۱۲۳۰۷۹۴۷ تن گندله در جایگاه نخست تولید گندله و کنسانتره کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در نتیجه چنین تولیدی، درآمد عملیاتی شرکت با رشد ۵۲ درصدی همراه بوده است

مدیر عامل گل‌گهر افزود: درآمد عملیاتی تلفیقی نیز با بیش از ۴۷درصد رشد بوده است

وی درباره سود خالص این شرکت گفت: سود خالص شرکت اصلی با رشد ۴۷ درصدی به مبلغ  ۲۰۸۴۵۱۲۲۲ میلیون ریال رسیده است.

عتیقی اظهار داشت: هم‌چنین سود خالص تلفیقی نیز با رشد ۴۱ درصدی به مبلغ  ۲۷۹۷۰۴۵۰۹ میلیون ریال رسیده است.

 

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت از ۱۰ هزار میلیارد به ۲۰ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است، گفت:جایگاه شرکت در بازار سرمایه کشور با دو‌ پله صعود همراه بوده و هم‌چنین به منظور افزایش شفاف‌سازی، سه شرکت را در سال ۱۴۰۰ وارد بازار بورس کرده‌ایم.

عتیقی گفت: بررسی سهام کگل رشد ۹۰درصدی آن  را از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون بیان می‌کند که نشاندهنده اطمینان بازار سرمایه به گل‌گهر است.

وی بیان کرد: گل‌گهر آینده نگری، رشد و توسعه مداری را با اتکا به استراتژی تنوع جغرافیایی مورد توجه قرار داده تا از چارچوب جغرافیای  فعلی فراتر رفته و با همکاری شرکای استراتژیک خود، کسب و کار اکتشاف، معدنکاری و فولادسازی را در مناطق دیگر ایران و سایر کشورهای جهان تجربه کند.

عتیقی اظهار داشت: افزایش سرمایه‌گذاری بلند مدت با رشد ۷۵درصدی از ۱۱۶ هزار میلیارد ریال به ۲۰۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: همزمان با توسعه اقتصادی می‌کوشیم با ایفای نقش موثر در مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه متوازن و همه‌جانبه را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر عامل گل‌گهر گفت: گل‌گهر اولین شرکتی است که زنجیره محصول را در خود جای داده که این موجب به حداقل رسیدن هزینه‌های حمل، پرسنلی و سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شرکت در دو بال تولید و زیرساخت پیش می‌رود، گفت: پشتیبانی محصولات، تعریف پروژه‌های افزایش کیفیت محصول، تکمیل زنجیره فولاد، تامین سنگ و چند محصولی شدن جزو برنامه‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ای گل‌گهر در سال‌های اخیر بوده است.

در پایان این مجمع، با تقسیم سود ۶۰ درصدی ۱۲۷ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید