معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران مطرح کرد:

شرکت بورس بازوی اجرایی بازار سرمایه برای اعتلای شرکت‌های دانش بنیان

شرکت بورس بازوی اجرایی بازار سرمایه برای اعتلای شرکت‌های دانش بنیان
کدخبر : 35089

بورس تهران وظیفه خود می‌داند بعنوان بازوی اجرایی بازار سرمایه در گسترش صنایع بالقوه بورسی، کسب و کارهای نوپا و تخصص‌های بدیع، تلاش کند و برای اعتلای جایگاه اقتصاد دیجیتال و معرفی شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینی کند.

معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران، با اشاره به برگزاری همایش شرکت‌های دانش بنیان، گفت: برگزاری این همایش در راستای دورنمای آینده بازار است.

مهدی زمانی سبزی ادامه داد: بازار سرمایه محل تلاقی انواع صنایع، کسب و کارها و تخصص هاست، از صنایع فولادی و پتروشیمی و پالایشگاهی گرفته تا دارویی و هتلداری و رایانه‌ای، از رشته‌های مالی و حسابداری گرفته تا حقوق و فناوری اطلاعات.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ و فعال در صنایع مختلف برای تجهیز منابع به تامین مالی از طریق بازار سرمایه روی می‌آورند. در این فضا رسالت رکن تنظیم‌گر بازار (رگولاتور)، افزایش کارایی تخصیصی است بطوریکه انواع بنگاه‌های اقتصادی با بالاترین درجه از کارایی بتوانند از منافع بازار سرمایه که همان تخصیص بهینه منابع است منتفع شوند.

این مقام مسوول شرکت بورس اظهار کرد: در دو دهه اخیر در کشور ما کسب و کارهایی با موضوع ارائه خدمات و فروش کالا مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات و بر پایه اینترنت متولد شدند و در حال رشد هستند هرچندکه بر اساس آمار با میانگین جهانی فاصله دارند. افزایش ضریب نفوذ اقتصاد دیجیتال در فضای کلان اقتصادی و سرعت رشد تکنولوژی، کشورهای در حال توسعه را ناگزیر به بسترسازی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌کند.

زمانی سبزی خاطرنشان کرد: بها دادن به کسب و کار دیجیتال با تقویت شرکت‌های دانش بنیان میسر خواهد بود. شرکت‌هایی که در ذات خود توامان ریسک و بازده بالا دارند.

وی با بیان اینکه بورس تهران بعنوان بازوی اجرایی بازار سرمایه وظیفه دارد پیش قدم در وصل شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه باشد، گفت: با تعامل هر چه پایدارتر و مستحکمتر بازار سرمایه با مجموعه‌های دانش بنیان یک رابطه برد برد به ارمغان آید.

زمانی تصریح کرد: امکان پذیرش شرکت‌های حایز شرایط و تامین مالی از طریق ابزارها و نهادهای مالی جدید از مزایای بورس برای شرکت‌های دانش بنیان است، در بازار سرمایه نیز نیازمندی‌هایی وجود دارد که در صورت ایجاد ارتباط دو طرفه با همت شرکت‌های استارتاپی که در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند مرتفع خواهد شد.

معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران با اشاره به هداف برگزاری همایش شرکت‌های دانش بنیان، بازار سرمایه و دورنمای آینده گفت: ایجاد فضای تعاملی جهت انتفاع کسب و کارهای دانش بنیان و بازار سرمایه است که امید می‌رود با استمرار آن با نگاه ملی، منافع صاحبان ایده بعنوان بنیان گذاران مجموعه‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران این حوزه حداکثر شود، ضمن اینکه معرفی شرکت‌های دانش بنیان توسعه یافته به جوانان ساعی و نخبه کشور نویدبخش آینده‌ای روشن برای فعالیت در این زمینه خواهد بود.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید