امام جمعه رودبارقصران شمیرانات:

گره زدن مشکلات کشور به رابطه با آمریکا، آدرس غلط دادن است

گره زدن مشکلات کشور به رابطه با آمریکا، آدرس غلط دادن است
کدخبر : 35193

امام جمه روبارقصران شمیرانات با اشاره به گفته های برخی در داخل کشور که با رابطه به آمریکا وضعیت کشور بهتر می شود، گفت: گره زدن مشکلات کشور به رابطه با آمریکا، آدرس غلط دادن است و تجربه برجام نشان داد که آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در خطبه نماز جمعه  (24 تیرماه) ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام علی النقی الهادی(علیه السلام)  با اشاره به اهمیت غدیر و تکریم هرچه بیشتر این واقعه بزرگ بر رفتار علوی، مدیریت علوی، رسیدگی به محرومان و گره‌گشایی از مردم به عنوان مهمترین پیام‌های غدیر تاکید و خاطرنشان کرد:  غدیر، رویدادی جهانی، و به ادبیات قرآن، ولایت خدا، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع)  است، اهل غدیرجزو حزب خدا هستند که یگانه حزب پیروز است.

 

شدت گرفتن اعتراضات مردمی در  اروپا و آمریکا

 

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت اقتصاد و سختی های معیشت و گرانی مختص ایران نیست و در نقاط مختلف دنیا سختی های معیشت به مراتب بیشتر است، به

تشکیل وزارت فقر غذایی در انگلیس اشاره و تصریح کرد: در انگلیس به‌دلیل وخامت اوضاع، پارلمان این کشور از دولت جانسون خواسته تا وزارت فقر غذایی تشکیل دهد.

 

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در ادامه به شدت گرفتن اعتراضات مردمی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا علیه سیاست‌های دولت‌ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون این اعتراضات به‌ویژه در زمینه ناتوانی از مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار تورم افسار گسیخته شدت گرفته است.

حسنی تصریح کرد: همچنین این اعتراض‌های مردمی به دنبال اتخاذ سیاست های جنگ‌افروزانه غرب است که موجب شکل‌گیری بحران جهانی غذا و انرژی‌شده است.  در همین زمینه بانک مرکزی انگلیس نیز هفته گذشته اعلام کرد؛ قیمت کالاهای ضروری مانند غذا و انرژی در بریتانیا و در سطح جهان به‌شدت افزایش یافته است.

 

 اعتماد بسیاری از کشورها به امریکا، نابودی حکومت و اقتصادشان راه به همراه داشت

 

سید مجتبی حسنی در ادامه با طرح این سوال که با این وجود آیا اعتماد به آمریکا رونق اقتصادی می‌آورد؟اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه و به سیاستهای واشنگتن اعتماد مطلق داشتند، نه تنها به توسعه دست نیافتند، بلکه در بسیاری از موارد اعتماد آنها باعث نابودی حکومت و اقتصادشان شده است. عبرتی که از اقتصاد به‌هم‌ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می‌توان گرفت.

 

شورای نگهبان جایگاهی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد

 

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان ابراز داشت: شورای نگهبان در سال 1359تاسیس شد، این شورا جایگاهی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به‌همین جهت یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه‌های دشمن را به‌خود اختصاص داده است. نهاد راهبردی نظام اسلامی- حساس ترین نهاد برای صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام است.‌

وی ادامه داد: در بیانات گرانقدر امام خمینی (ره) در همین رابطه آمده است که تشخیص شورای نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است، همه باید بپذیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالروز  تاسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از زحمات و خدمات ارزنده  نیروی انتظامی قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید