جعفری اعلام کرد:

تکمیل 12 طرح نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی تا اسفند

تکمیل 12 طرح نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی تا اسفند
کدخبر : 35194

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان تا پایان اسفند امسال، 12 طرح نیمه تمام را در بخش معدن و صنایع معدنی تکمیل می کند.

وجیه ا... جعفری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو تا پایان سال جاری، طرح هایی را در زمینه مس، فولاد، سرب و روی، فروکروم، زیرساختی، زغال سنگ، آهک هیدراته و فسفات به بهره برداری می رساند.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای طرح های مذکور، یک میلیارد و 403 میلیون دلار است و برای 2877 نفر، اشتغال مستقیم و برای بیش از 7500 نفر، اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

جزئیات طرح های قابل راه اندازی 1401

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جزئیات طرح های قابل راه اندازی در سال 1401 تصریح کرد: 4 طرح در زنجیره مس شامل «تجهیز و بهره برداری از معدن دره آلو به ظرفیت 7 میلیون تن خاک سولفوری با عیار 39 صدم درصد و تولید 110 هزار تن کنسانتره مس با متوسط عیار سالانه 25 درصد»، «احداث کارخانه لیچینگ به ظرفیت سالانه 3 هزارتن مس کاتدی»، بخشی از طرح های قابل راه اندازی امسال است.

وی ادامه داد: «کارخانه فلوتاسیون مس سرچشمه با تولید 70 هزار تن کنسانتره مس و عیار 24 درصد» و «تجهیز و بهره برداری از معدن دره زار به ظرفیت 11 میلیون تن خاک سولفوری با عیار 38 صدم درصد و تولید 150 هزار تن کنسانتره مس با متوسط عیار 26 درصد»، از دیگر طرح های قابل راه اندازی در حوزه مس است.

جعفری با بیان اینکه امسال 2 طرح در زنجیره فولاد تکمیل می شود، گفت: این طرح ها شامل «واحد فولادسازی استانی سفیددشت با ظرفیت تولید 800 هزارتن اسلب» و «پرعیارسازی باطله چهاربوق چادرملو با ظرفیت 500 هزار تن سنگ‌آهن فرآوری‌شده و عیار آهن حداقل 45 درصد» است.

وی ادامه داد: «فازیک تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی آباد با ظرفیت 200 هزار تن» و «احداث کارخانه تولید آهک هیدراته کوه لار با تولید 30 هزار تن» بخش دیگری از طرح های قابل راه اندازی امسال است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: طرح های دیگر قابل بهره برداری تا پایان اسفند امسال، مشتمل بر « احداث یک پست اسکله بندر پارسیان » و «طرح احداث کارخانجات تولید کود فسفاته با ظرفیت 6000 و20000 تن» است.

وی افزود: «طرح تولید سیلیکومتال مجتمع فروکروم جغتای»، «نیروگاه 360 مگاوات برق در استان سمنان» و نیز تعدادی طرح های های احداث راه دسترسی و تامین برق معادن در مناطق مختلف، در برنامه راه اندازی امسال ایمیدرو است.

همچنین 3 طرح شامل « واحد احیای فولاد استانی قائنات» و «احداث کارخانه طلای هیرد» و «2 پست اسکله بندر پارسیان» با مجموع رقم سرمایه گذاری 208.3 میلیون دلار و اشتغال مسقیم 600 و غیر مستقیم 4050 نفر نیز در سال 1400 تکمیل شده که در سال جاری آماده افتتاح هستند.

 

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید