رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

ایدرو پتانسیل پیگیری کارهای زمین مانده حوزه صنعت کشور را دارد

ایدرو  پتانسیل  پیگیری کارهای زمین مانده حوزه صنعت  کشور را دارد
کدخبر : 35467

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از سند راهبری ایدرو ۱۴۰۶ با بیان اینکه ایدرو پتانسیل پیگیری کار های زمین مانده حوزه صنعت کشور را دارد گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می تواند با استفاده از نقدینگی و سرمایه موجود در کشور به مثابه محور هم افزایی حوزه صنعت عمل کند .

مصطفی طاهری با  بیان اینکه در دهه گذشته برای نخستین بار استهلاک سرمایه از  روند تشیکل سرمایه در کشور بیشتر بود ، تصریح کرد : در این  دوره  بیشتر در حوزه  های منبع محور توسعه اتفاق افتاده  و در حوزه صنایع ساخت محور  که حوزه فعالیت ایدرو را هم در بر می گیرد،  نیازمند تلاش مضاعف است . طاهری با اشاره به اینکه از دهه  ۹۰ به دلایل مختلف به عنوان  دهه  از دست رفته اقتصادی یاد می شود گفت : برای جبران باید رشد اقتصاد ۸ درصدی را  دهه پیش رو در کشور  شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان مزایای  فعالیت ایدرو در مناطق کمتر توسعه یافته و صنایع نوین  گفت :  این سازمان  برای  تکمیل پروژه های  نیمه تمام صنعت  با روش های نوین تامین سرمایه  می تواند همچنان نقش آفرین باشد.

امروز  همزمان با ۲۶ تیرماه پنجاه و پنجمین سالگرد  تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد. براساس  سند راهبردی  جدید ، چشم انداز ایدرو  توسعه  صنعتی  و گسترش پلت فرم  های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود.

توانمند سازی و نوسازی صنایع ، توسعه  پلت فرم  های نوآورانه،  توسعه هدفمند سرمایه گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی ها  چهار راهبرد کلان ایدرو  براساس سند جدید  تعریف شده اند .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید