با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، انجام شد؛

رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو

رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو
کدخبر : 35548

سامانه پیشرفته دانش بنیان نانو گاز ساخت شرکت نانو حباب انرژی در منطقه آزاد ماکو رونمایی شد.

سامانه پیشرفته دانش بنیان نانو گاز ساخت شرکت نانو حباب انرژی منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور ، رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شرقی،‌‌معاونین و جمعی از مسئولان منطقه آزاد ماکو رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی در این آئین به تشریح علمی طرح نانوحباب و کاربرد آن در صنعت تصفیه آب و فاضلاب پرداخت و مهمترین مزیت های این سیستم را کاهش قابل توجه هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری در تصفیه آب و فاضلاب و افزایش ۲۰ درصدی راندمان و بهره وری در این صنعت عنوان کرد.

دکتر عارف دادگستر با بیان اینکه فرایند هوادهی و اکسیداسیون یکی از مراحل مهم در عملیات تصفیه آب، فاضلاب های شهری و صنعتی به شمار می رودافزود: در تصفیه آب با تزریق هوا به داخل آب، ذرات معلق به صورت شناور در سطح آب قرار گرفته و جدا می ­شوند.

وی اضافه کرد: از اهداف دیگر هوادهی می توان به اکسید کردن آهن و منگنز اشاره کرد. هوادهی در تصفیه فاضلاب به منظور تامین اکسیژن محلول در حوض هوادهی و انجام فعالیت های بیولوژیکی صورت می گیرد.

دادگر ادامه داد:‌مزیت ویژه نانوحباب ها نسبت به انتشاردهنده های مرسوم در اندازه بسیار ریز و فشار داخلی بالای آن ها می باشد که سبب می شود تا مدت زمان زیادی را به صورت پایدار در داخل مایع بمانند و در نتیجه سبب انتقال بسیار موثر گاز به داخل مایع می شوند.

وی با بیان اینکه نانوحباب ها شناوری بسیار پایینی دارند و به دلیل حرکت براونی می توانند در سرتاسر مایع پخش شوند اضافه کرد:‌ از دیگر ویژگی های مهم این حباب ها می توان به عدم ترکیب آنها با یکدیگر اشاره کرد.

وی به استفاده این دستگاه در پرورش آبزیان اشاره کرد و افزود:‌ این دستگاه با توزیع ایده آل و یکنواخت اکسیژن در آب، باعث ارتقاء راندمان مصرف اکسیژن توسط آبزیان، کاهش استرس و افزایش رشد و سلامت آبزی می شود.

دادگستر با بیان استفاده این فناوری در تولیدات گلخانه ای گفت: با استفاده از این دستگاه بهبود کیفیت آب آبیاری ، افزایش مقاومت بوته ها در مقابل بیماری های قارچی ، افزایش تولید محصول و ارتقاء ارزش غذایی در کشت های گلخانه ای شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین این دستگاه باعث کاهش مصرف آب ، بهبود کیفیت محصول و کاهش عفونت های قارچی می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان حباب انرژی افزود:‌از بین بردن میکروارگانیسم های بی هوازی و بیماری زا ،‌افزایش موثر فعالیت میکروارگانیسم های هوازی ‌،‌ کاهش سطوح فسفر و نیتروژن ،‌شــستشــوی پیشرفته محصولات غذایی گندزدایی محصولات غذایی و افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است.

شایان ذکر است در مرحله نخست، محصولات این شرکت با استقبال مجتمع گلخانه هیدروپونیک یاشیل گستر ارس و پروژه ازن زنی تصفیه خانه آب شهرستان ساوه قرار گرفته است.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید