مدیرعامل شستا:

شستا آماده سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو است

شستا آماده سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو است
کدخبر : 35567

بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: در صورت تامین مالی از تسهیلات بانکی آماده سرمایه‌گذاری در منطقه هستیم.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا در سفر به آذربایجان‌غربی در دیدار با محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو و محمد اکبرزاده فرماندار شهرستان پلدشت با اشاره به ظرفیت های منطقه در موضوع سرمایه گذاری گفت: پتانسیل و استعداد مناسب سرمایه گذاری در منطقه ماکو را می شناسیم . اگر قرار به سرمایه‌گذاری باشد قطعا منطقه آزاد ماکو یکی از ظرفیت های بالقوه خواهد بود .

وی با اشاره به بازدید از شرکت دامداری ارس دام آرشام تشریح کرد: راه اندازی این مجموعه در این منطقه از اتفاقات خوب سرمایه‌گذاری بوده و با توجه به نقاط قوت منطقه می‌توان آن را توسعه داد و ناظر به افق بلند مدت کشت و صنعت در آ ایجاد کرد.

وی افزود: سفر امروز با هدف بررسی وضعیت حال حاضر شرکت ها صورت گرفت‌ و از نزدیک مسائل و موانع پیش روی این مجموعه احصا شد. مجموعه شستا به لحاظ ظرفیت ها، زمانی که در نقطه ای حضور می یابد ، صرفا حضوری پروژه زا نیست.  سرمایه‌گذاری باید استراتژی و راهبرد مشخص داشته باشد.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: منطقه ماکو ظرفیت ایجاد یک کشت و صنعت منطقه ای را دارد. در بازدید از پروژه کشت علوفه ۱۰۰۰ هکتاری ماکو گفتیم مطالعات لازم جهت توسعه پروژه و با افق بیشتر ، ایجاد کشت و صنعت در منطقه صورت پذیرد. توسعه، نیازمند رسیدت به یک نگاه مشترک با مسئولین محلی دارد.

وی با اشاره به دامداری ارس دام ارشام گفت: فاز یک این پروژه آماده است ولی تکمیل آن نیازمند تامین مالی است. برای پروژه هایی از این دست که حاشیه سود آن در ابتدا پایین است، برای ما ادامه و توسعه آن توجیه ندارد مگر آنکه منابع مالی آن در استان تامین شود .

بازیان افزود: با فراهم شدن منابع مالی قطعا پنجره توسعه در این منطقه باز است. تامین مالی از تسهیلات بانکی می تواند توسعه را سرعت ببخشد. در تفاهم نامه ای که با بانک های تجارت، ملت و رفاه و همچنین با صندوق توسعه ملی در همایش گردهمایی مدیران شستا به امضا رسید، ظرفیت ها آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به پروژه کشت علوفه ۱۰۰۰ هکتاری ماکو اظهارداشت: در صورت تامین مالی نه تنها آماده تکمیل فاز ها هستیم بلکه آماده نگاه توسعه ای و ایجاد کشت تو صنعت در منطقه هستیم.

عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو در این جلسه گفت: با تمام ظرفیت ها پذیرای سرمایه‌گذاری شستا در منطقه هستیم. علاوه بر اینکه تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی را پیگیری میکنیم تقاضا داریم از پتانسیل شرکت های بالا دستی در تامین مالی از طریق بورس نیز مدنظر قرارگیرد.

وی افزود: ایجاد کشت و صنعت در منطقه توسط شستا پیشنهاد بسیار خوبی است. می توانیم ظرفیت های لازم برای انجام آن را فراهم سازیم.

 

شستا رسانه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید