با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

دفتر سازمان ملی زمین‌شناسی در قشم افتتاح شد

 دفتر سازمان ملی زمین‌شناسی در قشم افتتاح شد
کدخبر : 35595

دفتر سازمان ملی زمین‌شناسی باهدف مطالعه و مقاوم‌سازی سازه‌های طبیعی و تاریخی جزیره، استانداردسازی و پایش مستمر برای محافظت بیشتر از ذخایر ملی، در قشم افتتاح شد.

در این مراسم افشار فتح الهی، راه‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی به‌عنوان یک سازمان توانمند علمی در کشور را راه‌حلی برای رفع مشکلات این حوزه در جزیره دانشت و اظهار داشت: با کمک دانش تخصصی می‌توانیم ظرفیت‌های ژئوپارک جهانی قشم را بهتر به جامعه جهانی معرفی کنیم و در راستای تقویت گردشگری علمی در کشور گام برداریم.

وی از غار نمکدان به‌عنوان  یک ظرفیت بین‌المللی و از غار خربس به‌عنوان یک سرمایه میراثی یادکرد و افزود: نگهداری، معرفی و بهره‌برداری بهتر از این ذخایر ملی نیازمند یک برنامه پژوهشی و به دنبال آن برنامه اجرایی است.

فتح الهی همچنین بر لزوم بررسی تخصصی ژئومورفولوژی جزیره، به کمک متخصصان این رشته، جهت شناسایی پیش از موعد مخاطرات و مدیریت خطرهای احتمالی، باهدف نگهداشت سرمایه‌های زمین‌گردشگری، تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: حضور متخصصان زمین‌شناسی کشور در قشم به ما کمک می‌کند تا پروژه‌های ملی در حال اجرا در این منطقه را برپایه مفاهیم علمی و با کمترین آسیب به محیط پیرامون عملیاتی کنیم.

گفتنی است، مطالعه مقاوم‌سازی سازه‌های طبیعی و تاریخی جزیره، استانداردسازی و ایمن‌سازی مناطق زمین‌گردشگری، احصا پتانسیل‌های جزیره در حوزه جمع‌آوری آب شیرین، نحوه چرخش آب در خلیج‌فارس و رسوب‌گذاری‌های ناشی از این چرخش و پایش مستمر این اقدامات به‌منظور محافظت علمی و دقیق‌تر از ذخایر ملی کشور در این منطقه، هدف اصلی افتتاح این دفتر در قشم است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید