با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری با کمیسیون ملی یونسکو انجام شد

ثبت مهمانسرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو | برگزاری دوره های آموزش عالی مدیریت حرفه ای بیمه با همکاری دانشگاه های معتبر جهان

ثبت مهمانسرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو | برگزاری دوره های آموزش عالی مدیریت حرفه ای بیمه با همکاری دانشگاه های معتبر جهان
کدخبر : 35669

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان کمیسیون ملی یونسکو – ایران با شرکت سهامی بیمه ایران و هلدینگ سبا در حوزه های فرهنگی، توسعه دیپلماسی بیمه ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای صنعت بیمه با همکاری موسسات بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهان و ثبت آثار تاریخی به امضای طرفین رسید.

به گزارش شمانیوز، تفاهم‌نامه سه‌جانبه یونسکو با شرکت‌ بیمه ایران و هلدینگ توسعه کسب و کار سبا با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی و هویت ملی و سبک زندگی ایرانی و برگزاری مشترک همایش‌های تخصصی بیمه‌ای در سطح منطقه و بین المللی منعقد شد. بر اساس این تفاهم‌نامه مهمانسرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود.

طی مراسمی یک تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیسیون ملی یونسکو و دو شرکت ایران بیمه ایران و هلدینگ کسب و کار سبا به امضای حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو – ایران، حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و محسن احمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هلدینگ کسب و کار سبا رسید.

تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری با یونسکو

براساس بخش هایی از این توافق، همکاری طرفین جهت برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی تخصصی عالی بیمه با مشارکت دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با همکاری موثر مرکز آموزش علمی کاربردی سبا پیش‌بینی شده و قرار است دوره‌های دکترای حرفه‌ای کسب و کار DBA با  حضور اساتید بین‌المللی -مورد تایید کمیسیون ملی یونسکو- در مرکز آموزش علمی کاربردی سبا و دوره‌های دفاع در دانشگاه مورد نظر برگزار شود.

همچنین دوره‌های حرفه‌ای کوتاه مدت با گواهی و تایید موسسات و دانشگاه‌های علمی نیز در حوزه بیمه بین‌الملل برای مدیران عالی بیمه کشور در این مرکز برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است مرکز آموزش علمی کاربردی سبا بعنوان اولین مرکز دانشگاهی صنعت بیمه کشور از سال 1390 فعالیت خود را آغاز و تاکنون هزاران فارغ التحصیل را در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حقوقی، مالی و بازاریابی به بازار کسب و کار صنعت بیمه کشور عرضه داشته است. همچنین آموزش‌های تکمیلی بیمه‌ای برای نمایندگی‌های بیمه ایران و سایر بیمه‌های کشور از جمله فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی به شمار می‌آید.

تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری با یونسکو

براساس بخش‌های دیگری از این تفاهم‌نامه ثبت قدمت مهمانسرای عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران در حافظه خاطرات جمعی یونسکو پیش‌بینی شده است. مهمانسرای عباسی اصفهان یکی از مهمترین و بزرگترین هتل‌های ایران است که به دلیل معماری و قدمت آن و واقع شدن در میان بافت تاریخی اصفهان شهرت جهانی دارد، این مهمانسرا از جمله موقوفات مادر شاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ است که دیوار به دیوار این مدرسه تاریخی قرار داشته است. مهمانسرای عباسی اصفهان به دلیل داشتن نقاشی و آثار تاریخی منحصر به فرد آن در سال 2017 بعنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شده است. این هتل که از سال 1327 به شرکت سهامی بیمه ایران واگذار شده است دارای 224 اتاق و سوییت اختصاصی است که سالانه پذیرای هزاران مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی و پذیرای دهها هیات عالی رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است، قرار است شرکت مهر سیاحت سبا (از شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا) که سابقه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه هتل‌داری و مسافرتی نظیر مدیریت هتل آبان مشهد را در سابقه فعالیت های خود دارد، موضوع انجام فرایند ثبت این رویداد تاریخی را عهده دار گردد.

تلاش متمرکز برای انجام و برگزاری اجلاس های تخصصی توسعه بیمه راه ابریشم با همراهی و همیاری مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی بیمه‌ای کشورهای راه ابریشم با مشارکت طرفین توافق در آینده ای نزدیک از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید