سهم 76.25 درصدی تامین سرمایه تمدن در تامین مالی شهرداری ها

تامین مالی بی نظیر شهرداری ها توسط تامین سرمایه تمدن

تامین مالی بی نظیر شهرداری ها توسط تامین سرمایه تمدن
کدخبر : 35699

با توجه به "بند (هـ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1400 جمع کل تامین مالی از محل انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری های کل کشور 80 هزار میلیارد ریال بوده است که تامین سرمایه تمدن با 61 هزار میلیارد ریال بیش از 76درصد این تامین مالی را انجام داده است .

بررسی روند تامین مالی شهرداری ها از محل انتشار اوراق مشارکت نشان می دهد شهرداری های کل کشور در مجموع 80 هزار میلیارد ریال از این محل تامین مالی داشتند که شهرداری تهران با 24 هزار و 500 میلیارد ریال بیشترین سهم و شهرداری اهواز با هزار میلیارد ریال کمترین سهم را از این تامین مالی به خود اختصاص داده بودند.

در این بین شهرداری مشهد 14 هزار و 500 میلیارد ریال، شهرداری شیراز 10 هزار میلیارد ریال، شهرداری اصفهان 7 هزار و 500 میلیار ریال، شهرداری های تبریز و قم هر کدام 7 هزار میلیارد ریال، شهرداری کرج 5 هزار میلیارد ریال و شهرداری کرمانشاه 3 هزار و 500 میلیارد ریال از محل انتشار اوراق مشارکت تامین مالی از مسیر بازار سرمایه داشتند.

این تامین مالی ها عمدتا با هدف تکمیل طرح های قطار شهری و توسعه اتوبوسرانی صورت گرفته هر چند که برخی شهرداری ها نظیر مشهد و تهران از این مبالغ به ترتیب در راستای نوسازی بافت فرسوده شهری پیرامون حرم رضوی (ع) و نوسازی بافت فرسوده شهری پیرامون حرم عبدالعظیم حسنی (ع) استفاده کرده اند.

بر اساس این گزارش تامین سرمایه تمدن سهم 76.25 درصدی از تامین مالی شهرداری های کل کشور داشته و مبلغ 61 هزار میلیارد ریال از این تامین مالی از طریق این شرکت رقم خورده است.

از کل 80 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده، 54.500 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های قطار شهری 8  کلانشهر، 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های توسعه  اتوبوسرانی 9  کلانشهر و باتوجه به نظر سازمان برنامه و بودجه، مبلغ 5.500 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بازآفرینی بافت فرسوده 2 کلانشهر مشخص شد.

نتایج حاصل ازفروش اوراق مشارکت، بدون شک در بهبود حمل و نقل درون شهری و زیربنای ایجاد رفاه و آسایش شهروندان این شهرها مشخص خواهد شد .

گفتنی است، اوراق مشارکت مذکور چهار ساله با نرخ 18 درصد سالانه بوده و پرداخت کوپن ها هر سه ماه یکبار صورت می گیرد.

تامین سرمایه

 

روابط عمومی تامین سرمایه تمدن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید