هوشمندسازی دیگر شعار نیست

همراه اول همزمان با دیجیتالی‌سازی ایران، دیجیتال می‌شود

همراه اول همزمان با دیجیتالی‌سازی ایران، دیجیتال می‌شود
کدخبر : 35796

معاونت توسعه سازمان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، گام‌هایی عملیاتی در حوزه هوشمندسازی برداشته که نشان از اهتمام این اپراتور در دیجیتالی‌سازی فرآیندهای درونی خود، همپا با دیجیتالی‌سازی سایر ارکان کشور دارد.

عصر امروز را عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌نامند چرا که با ورود فناوری‌ها و ابزارهای دیجیتال، تحولات چشم‌گیری در سطوح مختلف زندگی بشر به وجود آمده و در حالیکه دامنه این تحولات همچنان ادامه‌دار است، پیشرفت تمدن بشری را منجر شده است.

از این رو موفقیت کشورها، دولت‌ها، ملت‌ها و کسب‌و‌کارها به چگونگی بهره‌برداری و استفاده از این امکانات با ماهیت دیجیتالی، وابسته است.

به عنوان مثال معاونت توسعه سازمان و سرمایه انسانی یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور که از قضا دغدغه تحول دیجیتال دارد، با در نظر گرفتن چشم‌انداز ۵ ساله آن شرکت که مسیر حرکتی‌اش را ترسیم کرده است، فعالیت‌های خود را در راستای این امر برنامه‌ریزی و جهت‌دهی کرده و به مرحله اجرا رسانده است.

این معاونت همراه اول، با هدف ارتقای تعلق سازمانی در بین کارکنان خود، بهبود عملکرد سازمان و با در نظر گرفتن ارزش‌های ۳گانه سازمانی «چابک»، «توانمندساز» و «حامی» اقداماتی نوآورانه در حوزه هوشمندسازی انجام داده است.

فعالیت‌هایی نظیر «توسعه سامانه جذب و استخدام برای سهولت انجام این فرآیند»، «سامانه گریدینگ شغلی و شخصی جهت رشد و توسعه افراد»، «توسعه سامانه ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد با هدف بررسی عملکرد مدیران و انتخاب مدیران شایسته» و «دیجیتالی‌سازی فرآیند رفاهیات برای اعطای امکانات رفاهی به کارکنان» از جمله اقدامات این معاونت با رویکرد دیجیتالی بوده است.

همچنین در ادامه این فعالیت‌ها می‌توان به توسعه‌های «بستر‌های آموزش الکترونیکی»، «بهبود سامانه مدیریت دانش»، «سامانه پایش و ارتقای سلامت» و در نهایت نیز «توسعه سامانه هوشمند پارکینگ» که همه در راستای بهبود کیفیت زندگی و سهولت استفاده از امکانات برای همه افراد یک جامعه است، اشاره کرد.

تمامی این فعالیت‌ها که در راستای چشم‌انداز ۵ ساله این اپراتور طراحی، توسعه و پیاده‌سازی شده، با رویکرد دیجیتالی‌سازی و هوشمندسازی بوده است؛ چرا که در این سند چشم‌انداز به مأموریت «تحقق رویای دیجیتال» همراه اول اشاره شده است و این اپراتور ظرف دو سه سال اخیر مخصوصا در شرایط شیوع کرونا، اقدامات زیرساختی بسیاری برای حوزه دیجیتال فراهم آورده و بسترهای موردنیاز هوشمندسازی تمامی کسب‌وکارها را در اختیارشان قرار داده است.

گفتنی است همراه اول از این چشم‌انداز که به عنوان «منظومه» نامگذاری شده است، در مهر ماه سال 1395 در جریان برگزاری نمایشگاه تلکام رونمایی کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید