مدیرعامل زیسکو:

دیواترینگ و درایر باعث ذخیره مواد و انرژی می شوند

دیواترینگ و درایر باعث ذخیره مواد و انرژی می شوند
کدخبر : 35866

در مراسم کلنگ زنی آغاز پروژه استحصال مس از باطله‌های کنسانتره، مدیرعامل زیسکو، با اشاره به همت دکتر پورمند در استفاده بهینه از مواد و انرژی گفت: به همت جناب دکتر پورمند، برای باطله کنسانتره چند پروژه کاربردی تعریف شده که ابتدا از این باطله‌ها مس استحصال شده و سپس به دیواترینگ می‌رود تا رطوبت باقی‌مانده در باطله‌ها به چرخه بازگردد.

دکتر سهراب‌نژاد درباره اهمیت اجرای پروژه دیواترینگ گفت: در چرخه تولید کنسانتره، هر تن کنسانتره ای که تولید می‌کنیم ده درصد رطوبت دارد یعنی هزار مترمکعب از این آب در کنسانتره می‌ماند و شش هزار مترمکعب­ آن یا در باطله می‌ماند یا بخار می‌شود یا در زمین فرو می‌رود. با اجرای پروژه دیواترینگ چهار هزار مترمکعب از این شش هزار متر به چرخه باز می‌گردد.

وی با اشاره به پروژه درایر افزود: پروژه درایر هم به خاطر رطوبت بالای کنسانتره طراحی شده و با اجرای این پروژه هم رطوبت کنسانتره گرفته شده و هم کیفیت گندله تولیدی بالا می‌رود.

دکتر سهراب‌نژاد در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مدیریت ویژه و همراهی دکتر پورمند با مجموعه فولاد زرند ایرانیان گفت: در حال حاضر در فولاد زرند حدود ۱۲ پروژه غیرتولیدی داریم و این نشانه عظمت این مجموعه است

 

روابط عمومی زیسکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید