بانک تجارت/

"BNPL" اعتبار سریع و ارزان بانک تجارت برای مشتریان

"BNPL" اعتبار سریع و ارزان بانک تجارت برای مشتریان
کدخبر : 36253

معاون مدیرعامل در امور مشتریان بانکداری شخصی بانک تجارت در هفدهمین رویداد فیناپ، بر لزوم حمایت از دسترسی به اعتبار ارزان قیمت برای مشتریان تاکید کرد.

در هفدهمین رویداد فیناپ با موضوع «تکنولوژی مالی BNPL”" (اکنون بخر، بعدا پرداخت کن) که با حمایت بانک تجارت در مرکز «سلام 100 استارت‌آپ» برگزار شد، "داودیان" معاون مدیرعامل در امور مشتریان بانکداری شخصی این بانک در پنل تخصصی «بررسی چالش ها و دغدغه‌های کسب و کارها و رگولاتور درحوزه BNPL» که با حضور دکتر محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی برگزار می شد، گفت: با شکل گیری BNPL ما با یک کسب و کار جدید و یک جریان نوین مواجه هستیم که بازیگران در آن به رقابت پرداخته‌ و می‌تواند عایدی بزرگی در قالب اعتبار سریع و ارزان به مشتریان ارائه کنند و درواقع نقطه قوت ممتاز آن بهره‌مندی مشتری از یک محصول اعتباری ساده ، ارزان تر و بسیار سریع تر از گذشته است.

 

BNPL یک محصول تحول آفرین است

داوودیان به محدودیت‌های بانک‌ها در تامین مالی خرد و سریع اشاره کرد و گفت: اگر این محصول به درستی حمایت نشود مشتریانی که نمی‌توانند به این اعتبار سریع و ارزان دسترسی داشته باشند مجبور به استفاده از روش‌های دیگر تامین مالی با هزینه‌ی بالاتری شوند. وی افزود: ما در برابر یک جریان تحول آفرین قرار داریم که اگر درست و صحیح در آن گام بردایم می‌تواند عواید مهمی برای اقتصاد داشته باشد. اگر در این راه درست عمل کنیم انواع تامین مالی در زنجیره‌ها امکان این را خواهند داشت که تبدیل به اعتبار شوند. ما در بانک تجارت از دیدگاه تامین مالی زنجیره ای به این محصول نگاه می‌کنیم . این فرایند از بخش بانکداری شرکتی آغاز و به بخش بانکداری خرد رسیده و به صورت جدی در مرحله ساختار سازی و عملیاتی شدن است.

 

آینده روشنی در انتظار BNPL است

فرجود مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت نیز در این همایش در خصوص BNPL" و بانکداری آینده"سخنرانی کرد و با اشاره به رشد سریع مورد انتظار در این حوزه گفت: این روش تامین مالی آینده روشنی خواهد داشت اما مسیر پیش رو باید به صورت جدی‌تر پیش رود. تکنولوژی‌های موجود به بانک‌ها کمک کرده و فناوری مسیر صنعت بانکداری را تغییر می‌دهد و می‌تواند اهرم پیشرفت باشد.

فرجود به حفظ اعتبار مشتریان در این سیستم اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین نکات از نظر بانک‌ها این است که مشتری می‌تواند با استفاده از این ابزار نوسانات مالی کوتاه مدت و کمبود نقدینگی خود را کنترل کند. مکانیزم BNPL به این گونه است که اگر مشتری به هر دلیلی نتواند در سررسید بدهی خود را پرداخت کند رتبه اعتباری وی در سیستم بانکی کاهش نمی یابد.

سخنرانی مدیران ارشد بانکی و بنیانگذاران فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌های موفق کشور با موضوع کسب‌وکار فین‌تک‌ها و اکوسیستم استارت آپی، برگزاری پنل‌های گفت‌وگو و کافه فیناپ از بخش‌های متنوع این رویداد یکروزه بود.

BNPL روش جدید دسترسی به اعتبار ارزان قیمت برای مصرف کننده است و مکانیسم بسیار ساده ای دارد. در این روش مشتریان می توانند به صورت آنی و در لحظه‌ی اقدام به خرید کالا از اعتبار تخصیص داده شده جهت خرید از شبکه وسیع شرکای تجاری بانک استفاده کرده و وجه آن را بعدا پرداخت کنند.

 

روابط عمومی بانک تجارت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید