مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس خبرداد؛

راه اندازی مرکز تماس با ظرفیت ۳ میلیون تماس در سال

 راه اندازی مرکز تماس با ظرفیت ۳ میلیون تماس در سال
کدخبر : 36327

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس از دوره جدید فعالیت مرکز ارتباط بازار سرمایه با ظرفیت ۳ میلیون تماس در سال خبر داد.

به گزارش شمانیوز، مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس از دوره جدید فعالیت مرکز ارتباط بازار سرمایه با ظرفیت ۳ میلیون تماس در سال خبر داد.

 نشست خبری مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.

حمید اسکندری با بیان اینکه اقداماتی طی مدت اخیر شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس انجام شده، گفت: در سال جاری صورت‌های مالی این شرکت برای اولین بار در گزارشی کامل و بی‌نقص منتشر شد.

وی در ادامه به گزارش دوره جدید فعالیت شرکت توسعه و آموزش بورس پرداخت و با تاکید بر اینکه موضوعات در حوزه فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ سهامداری در دسته ماموریت‌های این شرکت قرار گرفته، اظهار داشت: با توجه به اینکه در چند سال گذشته افزایش سهامداران و تغییر در ترکیب سهامداران را طی ۳ سال اخیر شاهد بوده‌ایم، بنابراین نیاز بود که حوزه عمومی فرهنگ و هنر مورد توجه قرار بگیرد و ازا اصحاب این حوزه خواسته شد در کنار بازار سرمایه قرار گیرند تا بتوانیم با عموم مردم در ارتباط باشیم و مفاهیم مهم در این حوزه اطلاع رسانی و آموزشی داده شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و آموزش بورس، سواد مالی و تربیت اقتصادی را از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت که از جمله این برنامه‌ها برگزاری جشنواره سواد مالی کندو در ایام نوروز را در اراضی عباس آباد شاهد بودیم که این برنامه ها همچنان ادامه خواهد داشت.

اسکندری با اشاره به برنامه ریزی که در راستای تغییر مأموریت‌ها و در اولویت قرار گرفتن سواد مالی در این شرکت انجام شده، تصریح کرد: بخشی از این برنامه‌ها مربوط به تغییر رویکرد و ترکیب انتشارات بورس است تا ترتیب اقتصادی و افزایش سواد مالی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مبحث دیگر سخنان مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس با توجه به حمایت همه‌جانبه ارکان حاکمیت از حوزه دانش بنیان  به ارتباط بین شرکت‌ها و اکوسیستم دانش‌بنیان با بازار سرمایه اختصاص داشت.

 وی در این باره گفت: در همین راستا پادمان شرکت‌های دانش بنیان را با همکاری ارکان بازار سرمایه و بورس در نمایشگاه سرمایه‌گذاری بورس، بانک و بیمه کیش برنامه‌ریزی کردیم و قرار است که افزایش جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه را در دستور کار قرار دهیم. امکانات و توانمندی‌ها و ابزارهای مختلف برای تامین مالی در اختیار آنها قرار بدهیم. در کنار برپایی این پادمان و حضور در نمایشگاه  کیش توسط این شرکت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم حضور خواهند داشت.

اسکندری درباره حوزه فرهنگسازی و آموزش، توضیح داد: از سالهای گذشته موضوع آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای مورد توجه بوده و مطابق برنامه‌ریزی سال گذشته برای اینکه امسال به صورت الکترونیکی در خدمت دریافت‌کنندگان گواهینامه در مراکز آزمون باشیم، توانستیم به این مهم دست یابیم به گونه ای که موجب سرعت در رزرو آزمون و دریافت ۱۰ روزه گواهینامه حرفه‌ای شده است. اتفاق دیگر این حوزه توسعه مراکز آزمون در سراسر کشور است که اکنون با منطقه‌بندی انجام شده، شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد به طور مستمر در سه مرحله آزمون‌ها در حال برگزاری است و برنامه آنها در سایت مربوط به شرکت اعلام می‌شود. به زودی با افتتاح مرکز کرمان، منطقه جنوب شرق تحت پوشش قرار می گیرد که این برنامه تا پایان سال ادامه خواهد داشت که نتیجه آن دستیابی به ۱۰ مرکز براساس مبنای عدالت آموزشی است.

مدیرعامل شرکت توسعه و آموزش بورس همچنین با اعلام ساماندهی تمدید گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه از طریق بارگذاری مدارک در سامانه این شرکت را یادآور شد و اضافه کرد: بحث عدم تطابق نیازهای بازار سرمایه با گواهینامه‌های حرفه‌ای موجب شد تا کمیته حرفه ای در این رابطه با استفاده از فعالان بازار و افراد آکادمیک در حوزه سرمایه تشکیل شود و امیدواریم آزمون‌های حرفه ای براساس نیاز بازار سرمایه کشور بازبینی و تغییرات گواهینامه‌ها که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد، انجام پذیرد.

وی درخصوص مراکز MBA، سه مرکز فعال دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه خوارزمی و مدیریت صنعتی را به عنوان مراکزی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، معرفی کرد و بیان داشت: دانشگاه الزهرا(س) نیز تقاضایی در این خصوص ارائه کرده‌اند که در حال مذاکره برای برگزاری دوره‌های بعدی این دانشگاه هستیم. علاوه بر این مراکز، دو مرکز در تهران و دو مرکز در شهرستان در حال بهره‌برداری و دریافت موافقت اصولی هستند.

اسکندری در پایان به بحث راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری در خصوص اهمیت بازار سرمایه و مدیران سازمان، مرکز ارتباط رسانه راه‌اندازی شد که با گذراندن دوره آزمایشی اکنون اعلام می‌شود که مرکز ارتباط بازار سرمایه با ظرفیت ۳ میلیون تماس در سال راه‌اندازی شده است که بر اساس نیاز بازار قابلیت افزایش این ظرفیت وجود دارد. در فازهای بعدی سامانه‌های الکترونیکی راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم تا پایان تابستان به تکمیل مراحل این مرکز برسیم.

کسب اطلاعات از بازار سرمایه توسط سهامداران عام، ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات موجود در سطح بازار، گزارش تخلفات احتمالی به ناظر بازار، پیگیری درخواست‌های ارائه شده به نهادهای مالی و پیگیری نهادهای مالی در خصوص درخواست ها و نیازهای آنها و پشتیبانی از سامانه‌هایی که سازمان و شرکت‌های مختلفی که ارکان مختلف بازار هستند و اکنون در اختیار فعالان بازار مانند سامانه‌های کدال در مرکز تماس راه‌اندازی خواهد شد. همچنین پشتیبانی آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای از اهم فعالیت‌های مرکز تماس خواهد بود که به صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته در اختیار سهامداران و فعالان بازار قرار دارد تا نیازهای خود را برآورده بکنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید