در نشست مردمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با مردم شهر درگهان؛

مشکلات شهر تجاری درگهان با همکاری بین مسوولان قابل‌حل است

مشکلات شهر تجاری درگهان با همکاری بین مسوولان قابل‌حل است
کدخبر : 36397

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مردم شهر درگهان گفت: مشکلات زیرساختی، خدماتی و رفاهی این شهر تجاری با همکاری بین مسوولان قابل‌حل است.

افشار فتح الهی شامگاه دوشنبه 10 مردادماه 1401 در مسجد امام حسین(ع) درگهان با مردم این شهر دیدار کرد و درخواست‌های مردمی در خصوص مشکلات مربوط به کمبود آب، نیازهای زیرساختی، خدماتی، و رفاهی شهروندان، مسکن جوانان، اتباع بیگانه و درخواست‌های کسبه مجتمع‌های تجاری شهر درگهان را موردبررسی قرار داد.

وی مشکلات شهر تجاری درگهان با همکاری بین مسوولان قابل‌حل دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد قشم برای همکاری و همراهی با سایر نهادها، باهدف حل مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان و با جلب حداکثر رضایت مردمی، آماده است.

این مقام عالی با اشاره به این مطلب که درگهان به‌عنوان یک شهر تجاری و خوش‌نام در کشور شناخته می‌شود، بیان کرد: متأسفانه این شهر دچار مشکلات پنهان و زیرساختی است که در طول سالیان به‌جای رفع شدن از سوی مسوولان وقت، دچار انباشتگی شده است.

فتح الهی ادامه داد: در دولت حاضر که افتخار خادمی مردم را دارد، در تلاشیم تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته را جبران کنیم اما حجم کمبودها بسیار زیاد است و برای رفع همه این مسایل نیاز به زمان داریم.

*آب اولویت نخست رفع نیازهای درگهان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به مشکل کم‌آبی در شهر درگهان اظهار داشت:  حل مشکل آب شهر درگهان یکی از اولویت‌های کاری سازمان بود که با برداشتن بار 1500 مترمکعبی از دوش آب‌شیرین‌کن این شهر بخشی از مشکل حل و در گام دوم با انعقاد قرارداد با شرکت قشم مولد، بخش دیگری از مشکل رفع می‌شود.

به گفته فتح الهی، موضوع ساماندهی اتباع بیگانه به‌عنوان یک مطالبه عمومی نیز نیازمند همکاری اعضای شورای تأمین استان و شهرستان برای رسیدن به نقطه تعادل است.

وی در ادامه از اجرایی شدن طرح مسکن جوانان در شهر درگهان خبر داد و گفت: با به اجرا درآمدن طرح مسکن جوانان قشم که از غرب جزیره آغاز شده و به سمت مرکز درحرکت است، در حال رفع این نیاز هستیم و در شهر درگهان نیز با همکاری اعضای شورا و شهرداری تا دو ماه آینده، مکانی برای اجرای طرح مذکور جانمایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موضوع گرانی اجاره‌بها و مسکن را با اجرایی شدن طرح مسکن جوانان قابل‌حل دانست و خاطرنشان کرد: گام دیگر جهت کمک به کاهش فشار به مردم، اعلام ممنوعیت افزایش بیش از 20 درصدی اجاره‌بها بود که انتظار داریم با همکاری نهادهای مرتبط، اجرا شود.

گفتنی است، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار، به خواسته‌های حدود 50 شهروند به‌صورت خصوصی رسیدگی کرد و دستور بررسی نیازهای زیرساختی، اجتماعی و عمومی شهر درگهان را صادر کرد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید