از ۱۸ اَمرداد آغاز می‌شود

عرضه صکوک اجاره ۲۰ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر

عرضه صکوک اجاره ۲۰ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر
کدخبر : 36624

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز سه‌شنبه ۸ اَمرداد۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نماد صغدیر۵۰۵ عرضه عمومی خواهد شد.

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام شرکت سنگ آهن گهرزمین (سهامی عام) تامین کند.

این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه عمومی خواهد شد. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

صکوک اجاره مذکور از طریق شرکت کارگزاری آرمون بورس به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی اَمرداد سوم (با مسئولیت محدود) در بورس اوراق بهادار تهران منتشر خواهد شد.

به‌منظور تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، فولاد آلیاژی ایران و پتروشیمی پارس توثیق شده است.

پس از انتشار موفق ۷ هزار میلیارد ریال اوراق برای شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در سال ۱۴۰۰، این دومین تامین مالی این شرکت از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است.

 

شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید