جعفری در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد:

خبرنگاران؛ بازوان مشاوره ای و امیدآفرین در مسیر توسعه

خبرنگاران؛ بازوان مشاوره ای و امیدآفرین در مسیر توسعه
کدخبر : 36711

وجیه اله جعفری معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار، یادداشتی به شرح زیر منتشر کرد.

خبرنگاران؛ بازوان مشاوره ای و امیدآفرین در مسیر توسعه

تغییرات حاصل شده در روند جوامع از سنتی به امروزی، بدون وجود رسانه ها و در راس آنها خبرنگاران، ممکن نبوده است؛ چرا که این طیف اجتماعی با ابزار «قلم»، همواره تلاش کرده اند با نقدهای سازنده خود، موانع و چالش های پیش روی توسعه را گوشزد و با پیشنهادهای کارشناسانه، نقشی تاثیرگذار در مسیر توسعه ای کشور ایفا کنند. همچنین، خبرنگاران با نوع نگاه خود به رویدادها و انتشار اخبار امیدآفرین، می توانند امید و خوشبینی به آینده را به اذهان عمومی تزریق کنند.

تجربه چندین ساله حضور در مسوولیت های مختلف، این واقعیت را عیان کرده است که خبرنگاران با رویکرد«اطلاع رسانی، نقد و مشاوره ای» خود، همپای تیم های تخصصی و کارشناسی، نقشی بی بدیل در اجرای مطلوب تر برنامه های توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی داشته اند. با چنین نگاهی، به جرات می توان گفت که خبرنگاران در توسعه کنونی این بخش، سهم ارزشمندی داشته اند.

پیامد تلاش های مشترک کارشناسی و رسانه‌ای طی سال های مختلف به این مرحله رسیده است که تاکنون شرکت‌های معدن و صنایع معدنی جزو بهترین های بورسی بوده اند. همچنین، این شرکت‌ها در کنار سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه های اجتماعی در نقاط کم برخوردار کشور، نقشی تاثبرگذار در ایجاد درآمد ارزی ناشی از صادرات داشته‌اند. افزون براین، ایمیدرو با کمک و تلاش شرکت های وابسته و تابعه، در شرایط سخت و پیچیده تحریم، با انجام اقدامات ویژه خود، بخشی قابل توجهی از شرایط تحمیلی در حوزه اقتصادی را بهبود بخشیده است.

از این رو، بر خود لازم می دانم به مناسبت روز خبرنگار (17 مرداد)، از خبرنگاران محترم کشور به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی که طی سال های گذشته، همچون بازوان توسعه ای، کشور را در پیشبرد اهداف ملی یاری کرده اند، صمیمانه تشکر و تقدیر کنم.

این روز همچنین فرصتی برای گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر، است. اینجانب درود بیکران خود را تقدیم روح آن عزیزان می کنم.

وجیه اله جعفری

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید