مانور نشتی بوتادین در مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد

مانور نشتی بوتادین در مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد
کدخبر : 36761

یازدهمین مانور سالیانه مجتمع پتروشیمی جم با موضوع وقوع نشتی بوتادین در زمان تمیزکاری استرینر روی خط ورودی به پمپ P-4045B برگزار شد.

شروع مانور آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری واحد بوتادین با اعلام نشتی از سوی بهره‌برداری حاضر در محل که مشغول نظارت بوده است، به اتاق کنترل واحد مشخص می‌گردد.  

مانور با وقوع نشتی بوتادین در زمان تمیزکاری و باز کردن فلنج استرینر روی خط ورودی به پمپ P-4045B اتفاق می‌افتد. به دلیل عدم بسته شدن کامل بلاک ولو بالای استرینر، بوتادین تبخیر گردیده و ابری از بخارات در محل تشکیل می‌گردد. حادثه اتفاق افتاده تحت کنترل اعضاء ستاد فرماندهی حادثه می‌باشد.

ارزیابی آمادگی پرسنل بهره‌برداری، تعمیرات، حراست، آتش‌نشانی و بهداری و اقدامات کنترلی بهره‌برداری و آتش‌نشانی در هنگام بروز شرایط اضطراری از جمله اهداف مانور داخلی مجتمع پتروشیمی جم در واحد بوتادین بوده است.

گفتنی است در نشست پایانی مانور ارزیابی‌های مربوط به افسر حراست، افسر لجستیک و تعمیرات؛ بهداشت و درمان؛ تیم فرماندهی حادثه؛ موضوعات ایمنی؛ نحوه تصمیمات استراتژیک، تاکتیکی و اجرا؛ نحوه اعلام و اعزام تیم آتش‌نشانی و موضوعات ایمنی صورت گرفت و همچنین فرصت‌های بهبود، نقاط قوت، پیشنهادات و تجزیه و تحلیل خطرات مربوط به برگزاری مانور وقوع نشتی بوتادین بررسی گردید.

برخی از نقاط قوت این مانور سرعت عمل خوب پرسنل بهره‌برداری، آتش نشانی، تعمیرات و حراست در مواجهه با شرایط اضطراری، تسلط کامل فرمانده حادثه به شرایط و حفظ خونسردی و آرامش در جریان برگزاری مانور، آماده به کار بودن تجهیزات آتش‌نشانی واحد، استفاده مناسب و کامل نیروهای آتش‌نشانی از تجهیزات استحفاظی و... است.  

 

روابط عمومی پتروشیمی جم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید