معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان:

فولاد سنگان، سنگ‌ بنای مدیریت استعدادها را در باشگاه مدرسان داخلی بنا کرد

فولاد سنگان، سنگ‌ بنای مدیریت استعدادها را در باشگاه مدرسان داخلی بنا کرد
کدخبر : 37261

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان گفت: شرکت فولاد سنگان در حوزه جانشین‌پروی، با تشکیل هسته دانشی فولاد سنگان تحت عنوان باشگاه مدرسان داخلی و توامان با پروژه‌های آکادمیک کوچینگ در فولاد سنگان، سنگ بنای مدیریت استعدادها در سازمان و جانشین‌پروری را بنا کرده است.

حمید محمدی رفیع معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان گفت: آموزش نیروی انسانی در صنایع معدنی و فلزی کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت شرکت‌های معدنی محسوب می‌شود؛ چراکه نیروهای انسانی، سرمایه‌های اصلی سازمان‌ها به شمار می‌روند و شرکت فولاد سنگان در حوزه جانشین‌پروی، با تشکیل هسته دانشی فولاد سنگان تحت عنوان باشگاه مدرسان داخلی و توامان با پروژه‌های آکادمیک کوچینگ در فولاد سنگان، سنگ بنای مدیریت استعدادها در سازمان و جانشین‌پروری را بنا کرده است.

وی در خصوص اهمیت آموزش نیروی انسانی، بیان کرد: امروزه اهمیت حوزه آموزش سرمایه‌های انسانی در همه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی بر کسی پوشیده نیست. این مهم در حوزه صنایع معدنی و فلزی نیز جایگاه خاص خود را دارد. نگاه امروز به آموزش سرمایه‌های انسانی ورود به پارادایم یادگیری بوده و تمرکز فرایند آموزش بر توسعه شایستگی‌های کارکنان سازمان است. در حوزه صنایع معدنی و فلزی در بخش‌های گوناگون از اکتشاف، استخراج و … تا فروش محصولات نهایی، توسعه شایستگی کارکنان سلسله‌وار منجر به افزایش بهره‌وری و رشد دانش بومی شده است و گامی در جهت پیشبرد اهداف کلان کشور را در پی خواهد داشت.

محمدی رفیع افزود: توسعه سرمایه انسانی در فولاد سنگان از اولویت بالایی برخوردار بوده و نگاه کلیه مدیران شرکت به مبحث آموزش بسیار پررنگ و برجسته است به همین منظور این شرکت در حوزه آموزش، پروژه‌های توسعه‌ای بسیاری را تعریف و به مرحله اجرا درآورده است که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به استقرار استانداردهای ایزو ۲۰۱۹؛۱۰۰۱۵، تعریف شرح مشاغل به صورت فرایندی، ارتباط مشاغل به شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها، تعریف حد بسندگی صلاحیت‌ها، استقرار آکادمی کوچینگ در شرکت به جهت ایجاد فرهنگ کوچ در شرکت، تربیت مدرسان داخلی و…، اشاره کرد.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان همچنین اهداف فولاد سنگان را تشریح و بیان کرد: از اهداف ویژه‌ای که برای واحد آموزش و توسعه‌های سرمایه‌های انسانی شرکت تعریف شده است، می‌توان حرکت به سمت استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای کارکنان، برندسازی، پیشتازی و ایجاد تصویر مطلوب حاکمیت یادگیری، برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توانمندسازی و توسعه فردی و عملکردی مدیران، طراحی فرصت‌های یادگیری مورد نیاز همگام با برنامه‌ها و نیز ورورد تکنولوژی‌های روز، فراهم‌آوری فرصت‌های یادگیری و توسعه شایستگی به منظور ایجاد انجام بهینه امور وظایف شغلی، به روزرسانی مهارت‌ها و شایستگی‌های شغلی مورد نیاز مشاغل با توجه به استراتژی‌های کلان و وظیفه‌ای و توسعه اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ سازمانی بر مبنای ارزش‌های بنیادین شرکت و گروه فولاد مبارکه اصفهان و حفظ کرامت انسانی را نام برد.

تدوین تقویم آموزشی مبتنی بر نیازهای شایستگی

محمدی رفیع در خصوص چالش‌های شرکت‌ در زمینه آموزش، مطرح کرد: در مسیر حرکت به سمت چشم‌انداز شرکت و اهداف و استراتژی‌ها حوزه آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی چالش‌هایی وجود داشته است. یکی از اهداف تعیین شده در استراتژی‌های سازمان، توسعه شایستگی کارکنان و مدیران سازمان بود که از طریق تدوین تقویم آموزشی مبتنی بر نیازهای شایستگی در بخش اجرایی قرار داشت که شیوع ویروس منحوس کرونا این برنامه را مختل کرد. تدابیر اتخاذ شده برای حل این چالش، تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزش الکترونیک و آنلاین و برگزاری دوره‌ها در بستر شبکه اینترنت بود که خوشبختانه این مشکل رفع شد.

وی در خصوص اهمیت حوزه منابع انسانی در فولاد سنگان، تصریح کرد: در حوزه منابع انسانی، مدیریت سرمایه‌های انسانی و بهره‌وری سرمایه‌های انسانی به مثابه چرخ‌دنده‌های درگیری هستند که با مدیریت صحیح منابع انسانی، چرخ‌دنده بهره‌وری به حرکت در می‌آید. نقش آموزش در این بین توسعه شایستگی است. توسعه دانش، مهارت و توانایی افراد چه در سطوح اجرایی و عملیاتی و چه سطوح سرپرستی منجر به افزایش کیفیت، انجام اقدامات شده و همچنین کیفیت تصمیمات اتخاذ شده افزایش می‌یابد. با بهبود سطح کارایی و اثربخشی در تک‌تک اعضای سازمان‌، جلوه کلی از بهره‌وری در سازمان پدیدار می‌شود.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان درباره دوره‌های آموزشی این شرکت، اذعان کرد: دوره‌های کاربردی و به‌ ویژه آموزش حین کار، مهارت عملی را در اختیار فراگیران می‌گذارد و در پایان دوره فراگیران را آماده کار می‌کند. در مقایسه، هدف یک دوره تحصیلی آکادمیک این است که یک پایه علمی قوی در یک موضوع خاص برای دانشجویان فراهم شود تا اینکه آن‌ها را آماده کار کند. دوره‌های حرفه‌ای شامل آموزش علمی، تمرین صنعتی و دوره‌های کارآموزی‌ می‌شوند و به طور معمول در یک زمینه خاص به جای درک مبهم از موضوع، جزئیات زیادی را شامل می‌شود. در نتیجه مقدار قابل توجهی دانش و مهارت مورد نیاز برای یک شغل به دست خواهد آمد.

اقدامات مجتمع فولاد سنگان در زمینه جانشین‌پروری

محمدی رفیع در خصوص اقدامات مجتمع فولاد سنگان در زمینه جانشین‌پروری به خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» گفت: این مجموعه در حوزه جانشین‌پروی، با تشکیل هسته دانشی فولاد سنگان تحت عنوان باشگاه مدرسان داخلی و توامان پروژه‌های آکادمیک کوچینگ در فولاد سنگان، سنگ بنای مدیریت استعدادها در سازمان و جانشین‌پروری را بنا کرده است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه از حوزه آموزش به عنوان یار استراتژیک سازمان یاد می‌شود و این مهم محقق نخواهد شد جز اینکه واحد آموزش برای کلیه اقدامات پیش‌ رو دارای برنامه و عمل باشد. در این راستا، واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان بر اساس اهداف و راهبردهای کلان شرکت در امر توسعه سرمایه‌های انسانی و در چارچوب سیاست‌های ابلاغی از سوی شرکت مادر، اهداف و راهبردهای خود را تدوین و عملیاتی کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید