امام جمعه قزوین:

خداوند به فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برکت دهد

خداوند به فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برکت دهد
کدخبر : 37322

امام جمعه قزوین در دیدار با مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین، گفت: ان‌شاءالله نگاه دینی و ایمانی الگوی نهادهای اقتصادی در جامعه قرار گیرد و خداوند به فعالیت‌های این بانک برکت دهد.

کاوه نایینی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بانک در استان بیان کرد: تلاش شده فعالیت‌های این بانک نزدیکترین مصداق به تعریف بانکداری اسلامی باشد.

وی افتخارات و توسعه این بانک را در طول سال‌های اخیر نتیجه برکت قرض‌الحسنه و خدمت صادقانه و اعتقادی پرسنل این بانک برشمرد و به برنامه های جدید این بانک در راستای تسهیل شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه اشاره کرد.

برکت قرض‌الحسنه و نابودی ربا وعده الهی است

آیت الله عابدینی نیز با اشاره به آیات قرآنی در خصوص قرض‌الحسنه، گفت: دو نگاه کلی در اقتصاد و بانکداری وجود دارد. نگاه اول بر اساس مفاهیم غربی، صرفاً مادی، اقتصادی و بدون توجه به جوانب دینی و ایمانی است. اما در مقابل، نگاه دوم برگرفته از اصول دین و اعتقادات اسلامی است که اولویت را عمل به دستورات دینی و توجه به کلام خدا می‌داند.

وی برکت قرض‌الحسنه و نابودی ربا را وعده الهی دانست و اظهار داشت: در اهمیت قرض‌الحسنه همین نکته کافیست که خداوند که تمام کاینات مِلک و مُلک ایشان است قرض‌الحسنه را قرض به خود دانسته و وعده چندین برابر نمودن آن را داده است.

امام جمعه قزوین ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین، گفت: ان‌شاءالله نگاه دینی و ایمانی الگوی نهادهای اقتصادی در جامعه قرار گیرد و خداوند به فعالیت‌های این بانک برکت دهد.

وی در راستای ایجاد تصویر مطلوب از قرض‌الحسنه، آموزش موضوعات فقهی قرض‌الحسنه به پرسنل و کارکنان این بانک را لازم و ضروری برشمرد.

شایان ذکر است عابدینی از خیرین شناخته شده استان بوده و کلیه مراودات بانکی دفتر امام جمعه از سال‌های گذشته در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متمرکز است.

 

روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: