اینترنت نامحدود ماهانه یک اپراتور به قیمت 3 بسته آدامس موزی

اینترنت نامحدود ماهانه یک اپراتور به قیمت 3 بسته آدامس موزی
کدخبر : 37332

در حالیکه این روزها اغلب مشترکان، از قیمت اینترنت احساس ناخوشایند و نگرانی دارند اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هنوز می‌توان بسته‌ اینترنت نامحدود ماهانه‌ای از اپراتورهای تلفن همراه به قیمت 3 بسته آدامس موزی خرید و بدون نگرانی استفاده کرد!

در حالیکه این روزها اغلب مشترکان، از قیمت اینترنت احساس ناخوشایند و نگرانی دارند اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هنوز می‌توان بسته‌ اینترنت نامحدود ماهانه‌ای از اپراتورهای تلفن همراه به قیمت 3 بسته آدامس موزی خرید و بدون نگرانی استفاده کرد!

با وجود تمامی افت و خیزهای پیش‌روی مقوله اینترنت در کشور و برخی نگرانی‌هایی که از سمت معدودی مشترکان نسبت به رفتار برخی اپراتورها مطرح می‌شود، اما با نگاهی عمیق‌تر به تصمیمات اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه، می‌شود شاهد تفاوت‌هایی در نحوه ارائه سرویس به مشترکان بود به عنوان مثال همین فروش «اینترنت نامحدود»!

در این سالها اپراتورهای تلفن همراه حتی شده به ادعا، بهترین کیفیت اینترنت را به مردم عرضه کرده‌اند؛ اما از کیفیت که بگذریم و «انصاف» را ملاک قرار دهیم، «مقرون به صرفه‌ترین اینترنت» را در ایران داشتیم و داریم.

دلیل آن هم مشخص است؛ زمانی در سال‌های نه چندان دور، دو اپراتور غالب کشور به قدری درگیر مسئله رقابت می‌شوند که ناگهان قانون‌گذار متوجه می‌شود در ارائه بسته‌های اینترنتی دچار دامپینگ شده‌اند؛ به همین خاطر آنها را وادار به ارائه همان تعرفه‌های زیر قیمت به مدت سه سال می‌کند.

پر واضح است که اینترنت موبایل تا چندی پیش که برخی بسته‌های جذاب اینترنت تلفن همراه از سایت اپراتورها حذف شد، جزو ارزان‌ترین‌ها در دنیا بود.

اما به محض اینکه بسته‌های خوش مصرف (همان بسته‌های با قیمت زیر) بعد از إتمام مدت زمان جریمه، از سایت اپراتورها برداشته شد، این سیگنال به جامعه مخابره شد که اپراتورها بسته‌هایشان را گران کرده‌اند!

اما فقط یک حذف ساده بود و تاکنون هیچ بسته‌ای از سمت اپراتورهای تلفن همراه گران نشده است.

از این موضوع که بگذریم، اتفاقا لابه‌لای بسته‌های موجود روی سایت و درگاه‌های اپراتورها، در حال حاضر نقاط جذاب هم مشاهده می‌شود اما مردم ممکن است بخاطر همان حس گرانی کاذبی که دارند، متوجه آن نباشند.

در حال حاضر و در میان حجم انبوهی از بسته‌های اینترنتی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، بسته‌هایی به چشم می‌خورد که می‌تواند خوراک اینترنت بازان یا مشترکان پرمصرف اینترنت باشد.

کسانی که به بازی‌های آنلاین، تماشای فیلم، دانلود فایل های حجیم و... علاقه‌مند هستند و همواره دنبال بسته‌هایی به صرفه می‌گردند و بر سر انتخاب بسته‌هایشان چرتکه می‌اندازند.

بسته های «اینترنت نامحدود» از قدیم الایام مورد توجه بسیاری از اقشار جامعه بود؛ حالا چه در سرویس ثابت و چه سیار...

بسته‎های نامحدود اینترنت با قیمت جذاب!

موضوع زمانی جذاب می‌شود که در بین بسته‌های اینترنت «همراه اول»، بسته نامحدودی به چشم می‌خورد که حجم آن 100 گیگابایت است.

این بسته یک ماهه «شبانه» که ساعت مصرف آن از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح است، به قیمتی کمتر از 20 هزار تومان عرضه می‌شود و از طریق کد دستوری #33232*100* قابل فعالسازی است.

از ایرانسل که بگذریم (به دلیل اینکه هیچ بسته اینترنت بدون محدودیتی را به مشترکانش نمی‌دهد) به «رایتل» با 3 بسته اینترنت نامحدود می‌رسیم که البته هر 3 تا بسته روی هم، به اندازه یک بسته همراه اول هم نمی‌شود.

رایتل بسته های نامحدود برای سیمکارت های دائمی، اعتباری و دیتا در نظر گرفته است که شامل «بسته نیم ساعته» تا سقف ۲,۵ گیگابایت با قیمت ۳۵۰۰ تومان، «بسته ۳ ساعته» تا سقف ۱۵ گیگابایت با قیمت ۱۲ هزار تومان و «بسته ۷ روزه» تا سقف ۷۰ گیگابایت با قیمت ۵۰ هزار تومان و فعالسازی این بسته‌ ها از طریق کد دستوری #200* انجام می شود.

به عبارت دیگر و با صرف نظر از قید «مدت زمان» بسته های نامحدود، «رایتل» قیمت خوش بسته‌ترین اینترنت نامحدود خود را 258 درصد گران‌تر از تنها بسته اینترنت نامحدود «همراه اول» می‌فروشد.

برای شفاف‌تر شدن این مقیاس، اگر قیمت هر بسته آدامس موزی را که در بازار «6000 تومان» است، لحاظ کنیم باید اینطور گفت که قیمت کل «بسته اینترنت نامحدود ماهانه همراه اول» معادل 3 بسته آدامس موزی می‌شود.

 

خبرگزاری موج

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید