برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران:

بهبود وضعیت صورت های مالی بانک ملی ایران

بهبود وضعیت صورت های مالی بانک ملی ایران
کدخبر : 37514

مجمع عمومی و عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به 29 اسفند سال 1400 با حضور وزیر اقتصاد، معاونین وزیر، مدیرعامل بانک، اعضای هیات مدیره و سایر اعضای مجمع برگزار شد.

در این مراسم گزارشی از عملکرد و وضعیت شاخص های بانک ارایه شد که بر اساس آن، روند زیان دهی بانک در دوره مذکور مسیر نزولی را طی کرده و گزارش قیمت تمام شده پول و نرخ موثر تسهیلات نیز نشان از نمود حاشیه سود مثبت در این سال مالی دارد.

تغییر ساختار بانک و ایجاد گروه مالی از جمله اقدامات صورت گرفته در بانک ملی ایران است که از این پس بانک در سایر بخش های مالی از جمله بیمه و... فعال خواهد بود.

ایجاد بانکداری شرکتی، خرد، تجاری و دولتی در قالب معاونت بانکداری جامع رویکرد دیگر بانک ملی ایران است. ضمن اینکه به منظور کاهش زیان بانک، دفتر مهندسی مالی به منظور بررسی دقیق قرارداها راه اندازی شده است.

در بخش ارزی نیز، گزارش های حاصل از فعالیت های ارزی واحدهای داخل کشور نشان از رشد و جهش قابل توجه بخش ارزی دارد به طوری که به عنوان مثال حجم نقل و انتقال ارزی 74 درصد، حجم گشایش اعتبار، برات اسنادی و حواله های ارزی بابت واردات کالا 86 درصد و خدمات به بازارهای متشکل معاملات ارزی 174 درصد رشد را نشان می دهند. همچنین سود عملیاتی در این بخش 227 درصد و سود کل خالص 16 درصد در سال 1400 نسبت به دوره مشابه آن در سال 99 رشد داشته است.

ورود به عرصه خدمات جدید و با ارزش افزوده بالا در صنعت بانکداری، استفاده از تکنولوژی های جدید از قبیل هوش مصنوعی، داده کاوی و... در امداد مشتریان و شعب برای بهبود کیفیت خدمات به بانک و مشتریان، ورود به عرصه تولیدات صنعتی محصولات مورد نیاز بانک ها، توسعه فروشگاه های اینترنتی و... از جمله اقدامات بانک در راستای انجام تکالیف مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید بوده است.

از سوی دیگر، ثبت اطلاعات ساختار سازمانی بانک در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و ایجاد انظباط ساختاری، بازطراحی حوزه معاونت مالی بانک، تهیه و بازنگری شرح وظایف مشاغل بانک نیز از جمله اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمانی و فرآیندی بانک ملی ایران در سال 1400 بوده است.

شایان ذکر است، طرح تلاش ملی در سال 1400 و طرح همت ملی در سال 1401 توانسته اند بخش قابل توجهی از ناترازی نقدینگی در بانک را جبران کرده و شاهد رشد جذب سپرده در بانک باشیم.

راه اندازی سه شعبه دانش بنیان و آغاز تدوین رویه های تامین مالی دانش بنیان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از این شرکت ها، از دیگر اقدامات مهم بانک ملی ایران در سال گذشته و سال جاری بوده است.

جزییات اخبار متعاقبا در خبرهای آتی اعلام خواهد شد.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید