حضور متخصصان فولاد هرمزگان در کنفرانس بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی

حضور متخصصان فولاد هرمزگان در کنفرانس بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی
کدخبر : 37576

کنفرانس و نمایشگاه بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی ایران با حضور مدیران و متخصصان شرکت فولاد هرمزگان در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

کنفرانس و نمایشگاه بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سفیر بریتانیا در ایران، موسوی عضو هیئت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و فنی، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی و جمعی دیگر از مسئولان و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از عوامل عدم موفقیت قیمت سوخت و دیگر عامل مهم عدم بومی‌سازی تکنولوژی و صنعت بوده است. به طوری که هر تکنولوژی که به کشور وارد شد، نتوانستیم آن را داخلی‌سازی و یا به‌روزرسانی کنیم.

ستاری تاکید کرد: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: هیچ تکنولوژی با هزینه دولت تجاری نمی‌شود زیرا تجاری‌سازی کار بخش خصوصی است. دولت باید ریسک مشارکت بخش خصوصی در مصرف انرژی را کاهش دهد.

وی با اشاره به سودآوری قابل توجه بخش معدن و صنایع معدنی کشور به ویژه فولاد، آن‌ها را سردمدار بومی‌سازی تکنولوژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی دانست و خاطرنشان کرد: اکنون بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و در صورتی که این سرمایه‌ها به سمت بومی‌سازی و نوآوری در مصرف انرژی هدایت شود، می‌توان شاهد تحول در کشور بود.

در ادامه این همایش دو روزه، تعدادی از اساتید دانشگاهی و مدیران انجمن‌های تخصصی در حوزه مصرف انرژی سخنرانی کردند و در کنار این همایش، برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه تخصصی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی از دیگر برنامه‌ها بود.

کنفرانس بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی ایران به مدت دو روز طی ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه امسال در مرکز همایش‌های صدا و سیما تهران برگزار می‌شود.

 

روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید