کارشناس اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد؛

تشریح وضعیت طرح های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران

تشریح وضعیت طرح های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران
کدخبر : 37962

کارشناس اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دولت، آخرین وضعیت وضعیت طرح های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران را تشریح کرد.

احمد احسانی با اشاره به تکمیل پنج طرح و اتمام قریب الوقوع هشت طرح صنعتی تامین مالی شده از سوی بانک توسعه صادرت ایران،گفت: بانک توسعه صادرات ایران برای اجرای طرح احداث یک واحد شیرین سازی گاز، بازیافت اتان، تولید متانول و تولید اتیلن در پتروشیمی بوشهر، 18 میلیارد یوآن مصوب کرد که به صورت سندیکایی با مشارکت بانک صنعت و معدن از محل فاینانس چین و 75 میلیون یورو از محل منابع بانک تامین شد.

احسانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح تا پایان تیرماه سال جاری بالغ بر 18 میلیارد یوآن چین و 75 میلیون یورو به شرکت پتروشیمی بوشهر، پرداخت شده که 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این کارشناس اعتباری در ادامه به تشریح وضعیت طرح احداث واحد تولید اتیلن در پتروشیمی گچساران پرداخت و گفت: 165 میلیون یورو به صورت سندیکایی با مشارکت بانک تجارت برای این طرح تصویب شد که تا پایان تیرماه سال جاری، 128.6 میلیون یورو به شرکت پتروشیمی گچساران پرداخت شده و بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احسانی افزود: برای اجرای طرح احداث واحد تولید پروپیلن در پتروشیمی سلمان فارسی نیز، بالغ بر 95 میلیون یورو در بانک توسعه صادرات ایران، مصوب شد که تا کنون 51.7 میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده و 63 درصد نیزپیشرفت فیزیکی طرح گزارش شده است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت طرح های فولادی تامین مالی شده از سوی بانک پرداخت و گفت: طرح دو فاز توسعه فولاد سازی به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن با مبلغ مصوب 109 میلیون یورو ، طرح واحد آب شیرین کن صنعتی به ظرفیت 30 هزار متر مکعب در روز با مبلغ مصوب 25 میلیون یورو و همچنین طرح ایجاد واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 960 هزار تن در سال با مبلغ مصوب 52.5 میلیون یورو تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

احسانی به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی طرح تولید اسلب عریض فولادی با ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار تن در سال در شرکت فولاد جهان آرا اروند اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران 159 میلیون یورو برای این طرح مصوب کرده که بالغ بر 154 میلیون یورو از این مبلغ تا پایان تیرماه 1401 به این شرکت پرداخت شده است.

به گفته این کارشناس اعتباری طرح احداث یک واحد تولید 700 هزارتنی شمش در شرکت فولاد آلیاژی ایران با مبلغ مصوب 106 هزار و 550 میلیون یورو به صورت سندیکایی با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران و بانک صنعت و معدن، به پیشرفت 83 درصدی دست یافته است.

احسانی از پیشرفت فیزیکی 100 درصدی طرح احداث واحد کک متالوژی در شرکت کک طبس و طرح ماشین آلات خط تولید در شرکت سولیکو کاله خبر داد احداث واحد کک و گفت: مبلغ مصوب برای طرح احداث واحد تولید کک متالوژی30 میلیون یورو و 350 میلیارد ریال و مبلغ مصوب برای برای شرکت سولیکو کاله 20 میلیون یورو بوده است.

وی اضافه کرد: طرح توسعه تولیدات بلوکات گازی در شرکت صنایع خاک چینی ایران از دیگر طرح های تامین مالی شده از سوی بانک توسعه صادرات ایران، با مبلغ مصوب 9 میلیون یورو و 250 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی دست یافته است.

احسانی به پیشرفت فیزیکی 57 درصدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت: از 334 میلیون دلار مبلغ مصوب برای تامین مالی این طرح تا کنون 173 میلیون دلار به شرکت آریابنادر ایرانیان پرداخت شده است.

وی درپایان به تشریح وضعیت طرح خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان پرداخت و گفت: بانک توسعه صادرات ایران بالغ بر87 میلیون یورو برای اجرای این طرح مصوب کرد؛ این طرح تا پایان تیرماه سال جاری به پیشرفت 80 درصدی دست یافته است.

 

روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید