بیمه تجارت‌نو/

بیمه تجارت‌نو میزبان کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه

بیمه تجارت‌نو میزبان کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه
کدخبر : 38250

امروز دهمین جلسه هیات عامل کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه به میزبانی شرکت بیمه تجارت‌نو با حضور دکتر کنعانی رییس هیات امنای کانون، دکتر اصلانی دبیر کمیته، آقای رمضان‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، آقای حسینی قائم مقام بیمه تجارت‌نو و نمایندگان پنج شرکت بیمه شامل (بیمه تجارت‌نو، کوثر، معلم، نوین و سرمد) برگزار شد.

خانم تاجداری رییس اداره حسابرسی داخلی شرکت بیمه تجارت‌نو و عضو هیات عامل کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه در دهمین جلسه این هیات گفت: هدف اصلی این کانون حمایت همه جانبه بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر نسبت به حسابرسی داخلی شرکت‌ها و هم سو کردن آن‌ها با همدیگر و هم‌افزایی در صنعت بیمه است که لازمه این کار نشست با مدیران عامل شرکت‌ها چه به صورت انفرادی و یا گروهی است.

وی تصریح کرد:لازمه این موضوع همکاری تمام اعضا و تیم‌های حسابرسی در شرکت‌های بیمه است که به امید خدا و همچنین اعضای محترم هیات امنای کانون و همچنین هیات عامل این مهم صورت گیرد، حضور در جلسات کانون است نقطه عطفی جهت تعاملات، هم‌فکری و پیشنهاد راهکارهای اساسی و کاربردی جهت ارتقا کمی و کیفی نقش حسابرسی داخلی در صنعت است که در این خصوص جهت چارچوب دادن و همچنین استانداردسازی بیمه مرکزی همراه کانون است.

خانم تاجداری تاکید کرد: دست یافتن به اهداف کانون مستلزم همکاری وهمراهی همه شرکت‌های بیمه است به طوری که تعداد حسابرسان داخلی شرکت 110 نفر است که می‌بایست نقش فعالانه بیشتری داشته باشند، راه دشواری است و نیاز به تلاش و جدیت زیادی هست.

وی در ادامه افزود: با وجود حسابرس مستقل در شرکت‌های بیمه‌ای و همچنین تمرکز آن برصورت‌های مالی، می‌بایست حسابرس داخلی علاوه بر تمرکز بر صورت‌های مالی بر نحوه اجرا و همچنین اصلاح روش‌ها در صدور، خسارت بیمه‌نامه نقش بسزایی داشته باشد این بدان مفهوم است که اثر اصلاح روش‌ها و صحیح اجرا شدن آن کمک بزرگی به ساختار اجرایی شرکت‌های بیمه خواهد کرد.

تاجداری در پایان خاطر نشان کرد: حسابرسی داخلی در صنعت بیمه باید بصورت حرفه‌ای بر حوزه بیمه تمرکز کند بطوری که در بسیاری از موارد این خلاء وجود دارد بطور مثال در بیمه‌نامه کشتی هیچ‌گونه چک لیست جهت حسابرسی بیمه‌ای این رشته طراحی نشده است و این موضوع برای اولین بار در شرکت بیمه تجارت‌نو تهیه و طراحی شده است و این موضوع ضرورت تمرکز حسابرسی داخلی بر عملیات بیمه‌گری را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است اهداف این کانون شامل تشکل حسابرسان داخلی و برقراری ارتباط مستمر، گسترش کیفی و کمی، ارتقا دانش، حمایت حقوق اعضا، همکاری با شرکت‌های بیمه، تعامل با تشکل‌های علمی و حرفه‌ای و تعامل با نهادها وسازمان‌های تاثیر گذار است.

کانون حسابرسان صنعت بیمه که در تاریخ 13 مردادماه 1399 تاسیس شده است شامل هیات امنا و هیات عامل است که هیات امنا 9 عضو دارد و هیات عامل هم 5 عضو دارد.

هیات عامل شامل پنج عضو از شرکت‌های بیمه تجارت‌نو، بیمه کوثر، بیمه معلم، بیمه نوین و بیمه سرمد است.

 

روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید