برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

تولید ورق آجدار نوع شطرنجی در مجتمع فولاد سبا و بی نیازی از واردات

تولید ورق آجدار نوع شطرنجی در مجتمع فولاد سبا و بی نیازی از واردات
کدخبر : 38279

همزمان با هفته دولت کارکنان جهادگر مجتمع فولاد سبا موفق به تولید ورق های آجدار شطرنجی ( نوع R )شدند و کشور را از واردات این قبیل محصولات بی نیاز کردند.

مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن اعلام این خبر گفت: در طول 6 ماهه نخست سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» کارکنان بلند همت این مجتمع موفق شدند ششمین محصول جدید خود را برای تامین حداکثری نیاز بازرهای داخلی تولید و عرضه نمایند.

محمود محمدی فشارکی با بیان این که در حال حاضر ورق های آجدار عمدتاً و به صورت کلاف گرم تولید می شوند، تصریح کرد: پیش از این و در سال ۱۳۹۶ هم همکاران این واحد موفق به تولید ورق آجدار بادامی (نوع T) شکل  شده بودند.

وی با اشاره به این که تولید انواع ورق های آجدار کاربرد های متفاوتی در صنعت دارند، خاطرنشان کرد: مدل ورق آجدارشطرنجی گرید S235JR عرض ۱۲۵۰ و ضخامت های 2، 3 و 6 میلیمتر و بر اساس سفارش مشتری و استانداردهای   DIN59220 جهانی تولید شده است.

مدیر مجتمع فولاد سبا درخصوص موارد استفاده این نوع محصول تصریح کرد: موارد مصرف ورق آجدار شطرنجی تولید شده در مجتمع فولاد سبا برای تولید پلتفرم های صنعتی، راه پله ها پل ها، صنایع خودروسازی و برای ساخته کفراژهای عرشه ها، کامیونت ها و وانت بارها مورد استفاده قرار می گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این نوع ورق ها را می توان اسید شوئی و به ورق گالوانیزه تبدیل کرد و با نورد کردن آن ها در خطوط نورد سرد ارزش افزوده بیشتری برای کشور به بار آورد.

به گفته محمدی فشارکی میزان مصرف انواع ورق های آجدار شطرنجی در کشور سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن است و این ظرفیت و توانمندی در مجتمع فولاد سبا وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، بتوان با صادارات این نوع ورق ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق افغانستان و سایر درخواست کنندگان برای کشور ارزآوری کرد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: به هر اندازه که در کشور توسعه صنعتی رخ دهد و نیاز به این گونه محصولات بیشتر گردد مجتمع فولاد سبا نیز این ظرفیت و قابلیت را دارد که نیاز حداکثری صنایع کشور را در این حوزه تامین کند.

مدیر مجتمع فولاد سبا اضافه کرد: طبق راهبردهای مدیریت ارشد فولاد مبارکه و با توجه به نقش اساسی این شرکت در توسعه صنعتی کشور ما هیچ گاه از حرکت باز نخواهیم ایستاد و تمامی مدیران و کارکنان شرکت متعهد و متحدند تا با تمامی تلاش های خود و بدون توجه به حواشی، نسبت به تولید کمی و کیفی هرچه بیشتر محصولات مورد نیاز کشور همت گمارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش تمامی همکاران مجتمع فولاد سبا قدردانی و ابراز امیدواری نمود: با وجود سرمایه های انسانی متخصص در مجتمع فولاد سبا و حمایت مدیریت ارشد فولاد مبارکه گام های بلندتری در جهت توسعه سبد محصولات و ارزش آفرینی برای اقتصاد کشور شرکت برداریم.

 

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید