بانک صادرات ایران/

حمایت بانک صادرات ایران از احداث ٦٥ نیروگاه خورشیدی

حمایت بانک صادرات ایران از احداث ٦٥ نیروگاه خورشیدی
کدخبر : 38625

​بانک صادرات ایران تاکنون برای احداث ٦٥ نیروگاه خورشیدی تسهیلات پرداخت کرده است که ایجاد این نیروگاه‌ها از منظر اقتصادی فواید زیادی را برای مردم و کشور به ارمغان خواهد آورد.

انرژی خورشیدی که از نور و گرمای تابشی خورشید حاصل می‌گردد با استفاده از طیف وسیعی از فناوری‌های در حال تکامل مانند: گرمایش خورشید، فتوولتائیک، انرژی حرارتی خورشیدی، معماری خورشیدی، نیروگاه‌های نمک مذاب و فتوسنتز مصنوعی مهار می‌گردد. انرژی خورشیدی که یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌گردد. این انرژی که در زمینه تامین نیاز خانوارها به انرژی خیلی موثر است، نوید دستیابی به یک منبع انرژی تجدیدپذیر و ارزان‌قیمت را می‌دهد که تا حد زیادی سبب کاهش هزینه برق مصرفی خانوارها خواهد شد.

در راستای توسعه نیروگاه های خورشیدی طرحی اجرا گردید که در راستای اجرای این طرح و با موافقت مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه در سال ١٣٩٨ مقرر گردید که ٥ هزار میلیارد ریال بابت احداث ١٠٠ هزار نیروگاه خورشیدی ٥ کیلوواتی در مناطق محروم کشور اختصاص پیدا کند. با ابلاغ این بخشنامه، بانک مرکزی ٥ بانک ملت، سپه، تجارت، صادرات و ملی را موظف به تامین منابع مالی از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه و عادی جهت پرداخت ١٠٠ هزار وام ٥٠٠ میلیون ریالی با بازپرداخت ٦٠ ماهه و نرخ ٤ درصد برای متقاضیان احداث این نیرگاه‌ها کرد. اما سرانجام در برنامه وزارت نیروی دولت سیزدهم بود که ١٠ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر احداث کند. در نتیجه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احداث ٢ هزار مگاوات نیروگاه خود تامین صنایع بزرگ و هزار مگاوات نیروگاه خود تامین شهرک‌های صنعتی، برای اجرایی شدن این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

بانک صادرات ایران نیز در همین راستا و در یک سال اخیر و بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم برای احداث ٦٥ نیروگاه خورشیدی تسهیلات پرداخت کرده است که ایجاد این نیروگاه‌ها از منظر اقتصادی فواید زیادی را برای مردم و کشور به ارمغان خواهد آورد.

از مزایای انرژی خورشید می‌توان به مواردی همچون: کاهش هزینه قبوض برق، مصون ماندن از افزایش هزینه برق در آینده، کاهش فشار بر روی شبکه برق، تجدیدپذیر بودن، طول عمر بالا، توانایی تولید برق در هر آب و هوا و شرایطی، دوره بازگشت سرمایه، هزینه پایین نگهداری، طرح‌های تشویقی، فروش مجدد برق و افزایش درآمد با فروش انرژی مازاد خورشیدی به شبکه برق، سازگار با محیط زیست، پیشرفت‌های علمی، ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی و... می‌توان اشاره کرد.

 

روابط‌عمومی بانک صادرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید