بانک صادرات ایران/

پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی
کدخبر : 38737

​سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی، نقش قانون بانکداری بدون ربا در توسعه اقتصادی و عمرانی کشور و پاکیزگی روح مبادلات پولی بر مبنای شریعت اسلامی را نقطه عطفی در صنعت بانکداری کشور برشمرد و تاکید کرد: بانک صادرات ایران همواره در این مسیر پیشگام خواهد ماند.

متن پیام وی به این شرح است:

«نامگذاری هوشمندانۀ ایام تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در مجلس شورای اسلامی در سال ١٣٦٢ به عنوان نقطه عطفی در تاریخ صنعت بانکداری ایران به شمار می‌رود. نقش موثر نظام بانکی در توسعه اقتصادی کشور به عنوان همراه همیشگی دولت در حمایت از طرح‌های ملی، عمرانی، اشتغال‌آفرین و دانش بنیان بر کسی پوشیده نیست.

در این راستا بانک صادرات ایران نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی با سابقه و ریشه‌دار، همواره با شعار خدمت به مردم، همگام با اهداف اقتصادی دولت و با سرلوحه قرار دادن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در رشد و توسعه صنایع مادر، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار، با نصب‌العین قراردادن قوانین شرع مقدس اسلام در حوزه مبادلات مالی، پیشگام بوده است.

تنظیم همکاری‌های مالی بر اساس قوانین شریعت و حفظ پاکیزگی روح مبادلات پولی با در نظر گرفتن پیچیدگی‌های شگرف دانش مدیریت مالی از جمله تعامل سازنده با نظام‌های مالی بین‌المللی، سیاستگذاری‌های درست برای حفظ تعادل در بازارهای مالی و پولی، خروج از رکود و در عین حال پرهیز از تصمیمات و اقدامات تورم‌زا، رویای بزرگ عالمان دینی در قرون گذشته بود که در روزگار ما به برکت انقلاب اسلامی ایران و در سایه عنایات حضرت امام خمینی(ره) به واقعیت پیوست.

آنچه که  امروزه به عنوان بانکداری اسلامی در سراسر دنیا شناخته شده است مرهون و مدیون مجاهدت‌های عالمان جلیل‌القدری است که عمر گرانمایه خود را در مسیر تفقّه در دین صرف کرده‌اند. دانشمندان و فقیهان ارجمندی که با تلاش و مجاهدت‌های علمی خویش چراغ روشنی در مسیر پیشرفت و توسعه صنعت بانکداری مبتنی بر تعالیم آسمانی شرع مبین اسلام، افروخته‌اند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت نام و یاد پیشروان و علمای این مسیر، از شیخ مرتضی انصاری تا حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم سید عباس موسویان، هفته بانکداری اسلامی را خدمت تمامی تلاشگران نظام بانکی کشور به ویژه خانواده بزرگ، ارجمند و خدوم همکارانم در بانک صادرات ایران تبریک عرض می‌کنم.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید