سرپرست بانک توسعه تعاون خبر داد؛

بانک توسعه تعاون ظرفیت صدور اوراق گام به ارزش 350 هزار میلیارد ریال را در اختیار دارد

بانک توسعه تعاون ظرفیت صدور اوراق گام به ارزش 350 هزار میلیارد ریال را در اختیار دارد
کدخبر : 38844

سرپرست بانک توسعه تعاون از ظرفیت صدور اوراق گام به میزان 350 هزار میلیارد ریال خبر داد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست با جمعی از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی اظهار داشت: پیشینه تعاونی‌های اصیل به اقوام دیرین ایرانی و منطقه بین‌النهرین برمی‌گردد و تشکل‌هایی همچون "واره و بنه" ساز و کارهایی متنوع در پیشبرد امور اجتماعی و معیشتی و کشاورزی مردم داشته است.

وی یادآور شد: در هر عرصه ای که بخش تعاون با اتکا به مشارکت مردمی در صحنه بوده است بسیار موثر عمل نموده است ، هر چه رویکردها بیش از حد به سمت و سوی رسمیت و اداری متمایل گردیده و از وجهه مشارکت مردمی و خودجوش و اصیل بودن فاصله گرفته است ، تعاون از هدف و مسیر اصیل خود دور شده است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: وضعیت بانک توسعه تعاون و بخش تعاون به هم وابستگی دارد و تقویت هر یک موجب تقویت دیگری می‌شود.

سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: بسیار مهم است که تمرکز اصلی بانک بر خدمات ویژه تعاونی‌ها باشد و امتیازات و اولویت‌های ویژه‌ای در انواع خدمات تخصصی و عمومی بانکی برای تعاونگران لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: ضروری است ترتیبات و فرآیند خدمات بانک توسعه تعاون انطباق کافی با تامین نیاز مالی و بانکی تعاونگران داشته باشد و سفارش‌ها و خواسته‌های مشتریان تعاونگر در چینش و تنظیم قواعد و فرآیندهای خدمات اثر گذار است.

شیخ حسینی افزود: بانک توسعه تعاون ظرفیت صدور اوراق گام به ارزش 350 هزار میلیارد ریال را در اختیار دارد و این اوراق موجبات تامین مالی زنجیره ارزش را فراهم می‌آورد.

وی تاکید کرد: با رایزنی‌ها و مکاتبات گسترده در پی آن هستیم که تسهیلات تکلیفی بانک از جنس تعاون باشد تا بانک با تمرکز بیشتر به حمایت از بخش تعاون به عنوان ماموریت اساسنامه‌ای خود بپردازد.

سرپرست بانک توسعه تعاون با استماع سخنان و نقطه نظرات تعاونگران حاضر در جلسه گفت: کمیته‌ای با حضور سه مدیر ستادی حاضر در جلسه به منظور بررسی و تسهیل خدمات بانکی و حل و فصل مسائل مطروحه تشکیل خواهد شد تا ظرف مدت کوتاهی نتایج مثبت به نفع تعاونگران حاصل شود.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در برهه کنونی، اتحاد و همبستگی زیادی میان اجزای بخش تعاون اعم از معاونت تعاون، اتاق تعاون، اتحادیه‌ها، شرکت‌ها، بانک و صندوق ضمانت وجود دارد که به واسطه نقش‌آفرینی و تدابیر معاونت تعاون است.

فتاحی افزود: فراکسیون تعاون به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی فرصتی مناسب برای طرح مشکلات و مسائل تعاونی‌ها است و تعاونگران با طرح مطالبات خود می توانند نقش‌آفرینی بیشتری در عرصه های اقتصادی داشته باشند.

محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: تعاونی‌ها در اقتصادهای پیشرفته جهان کارکردهای مهمی در صنایع و بخش های اقتصادی از جمله تامین برق مورد نیاز کشور، کشاورزی، بانکداری و تولیدات مختلف داشته‌اند و بخش تعاون کشور با خود باوری و انسجام می‌تواند بسیاری از بخش‌های بالقوه اقتصاد را به حالت بالفعل درآورد.

ایرانی افزود: بازار مشترک بخش تعاون یکی از مهمترین سازوکارهای پیشنهادی برای تقویت تعاونی‌ها است که می‌تواند چرخه زنجیره ارزش‌آفرینی را در رسته‌های فعالیتی متنوع تعاونگران تحکیم بخشد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی شورای عالی تعاون متشکل از معاونت تعاون، اتاق تعاون، تعاونگران و بانک می‌تواند راهکاری برای اتخاذ تدابیر و تصمیمات جهت تقویت تعاونی‌ها باشد.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: حل مشکلات و مسائل اساسی تعاونگران تنها به واسطه نقش‌آفرینی خود تعاونگران محقق می‌شود.

عصارزاده با تاکید بر اهمیت تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولید ملی ادامه داد: بانک به حرکت در مسیر حمایت از توان تولید کنندگان پای بند بوده است.

وی خطاب به تعاونگران حاضر در جلسه گفت: بانک توسعه تعاون را بانک خودتان بدانید و استقبال گسترده تعاونگران و افزایش سهم بخش تعاون در عملیات بانکی موجب تقویت بانک گردیده و بانک با توان بیشتری به وظایف حمایتی و تامین مالی تعاونی‌ها می‌پردازد.

در این جلسه که با حضور مدیران عامل و نمایندگان تعدادی از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی برگزار شد، سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، احمد محمدی سرپرست مدیریت امور اعتباری، صیاد رحمان پور سرپرست مدیریت امور استان ها و شعب و یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید