بانک ملی ایران/

بانک ملی ایران میزبان برگزاری نشست ملاحظات پیش‌رو در به‌کارگیری ارز دیجیتال بانک مرکزی در نظام مالی ایران

بانک ملی ایران میزبان برگزاری نشست ملاحظات پیش‌رو در به‌کارگیری ارز دیجیتال بانک مرکزی در نظام مالی ایران
کدخبر : 38848

نشست تخصصی «ملاحظات پیش‌رو در به‌کارگیری ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در نظام مالی ایران» به همت مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی بانک ملی ایران برگزار شد.

امیر شکری رئیس اداره تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی، محمود الهیاری فرد معاون مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی بانک ملی ایران، امیرعباس امامی رئیس هیات‌مدیره پلتفرم فینوپیا، دکتر محمدسعید شادکار مدرس دانشگاه، محمد ارباب ‌افضلی صاحب نظر و پژوهشگر در حوزه پولی و بانکی و جمعی از دیگر پژوهشگران و محققانی از دانشگاه ها، نهادها و مراکز علمی مرتبط با ارز دیجیتال در این نشست‌ حضور داشتند.

امیر شکری رئیس اداره تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در این نشست با بیان این که باید از تکنولوژی در مسیر دسترسی آسان به خدمات پولی و مالی بهره برد، افزود: در ارائه و به‌کارگیری ارز دیجیتال بانک مرکزی نباید شتاب زده تصمیم و عمل کرد.

وی با بیان این که توزیع و انتشار ارز ریال دیجیتال بانک مرکزی زمینه قوت حکمرانی ریال را موجب خواهد شد، گفت: در گام اول با تدوین و ترسیم نقشه راه و اهداف مورد نظر در سند اجرایی مصمم هستیم ارز دیجیتال بانک مرکزی را با قوت بیشتر ارائه دهیم.

وی در ادامه با بیان این که تلاش داریم موضوعات مطرح شده در این نشست‌ با برنامه‌ریزی‌ها و هم افزایی‌های پیش رو به یک فرصت برای ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی به بهترین نحو تبدیل شود، افزود: ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی به رشد و توسعه کسب و کارهای داخلی کمک خواهد کرد.

در این نشست تخصصی به محورهای مختلفی نظیر جایگاه ریال دیجیتال به عنوان یک CBDC در حکمرانی ریال؛ بررسی آثار اقتصادی کلان استفاده از یک CBDC در نظام مالی کشور؛ پیش نیازهای لازم جهت انتشار و بکارگیریCBDC در سطح ملی و بین المللی؛ ملاحظات مربوط به استفاده از CBDC در فرآیند واسطه گری بانک های تجاری؛ ظرفیت توکنیزه کردن پول نقد و اوراق بهادار در بستر CBDC؛ استفاده از CBDC و محرمانگی اطلاعات در اقتصاد دیجیتال پرداخته شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، بیان دیدگاه ها و پرسش و پاسخ هریک از کارشناسان و متخصصان حاضر از بخش های دیگر این نشست بود.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید