در نشست مشترک صنعت بیمه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد:

صنعت بیمه باید برای تضمین آتیه آحاد جامعه از ابزارهای کافی برخوردار باشد

صنعت بیمه باید برای تضمین آتیه آحاد جامعه از ابزارهای کافی برخوردار باشد
کدخبر : 38862

صنعت بیمه پناهگاه امن جامعه بزرگ اسلامی به شمار می رود و به همین خاطر باید بیش از پیش تقویت شود.

آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که در جمع مسئولان ارشد صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: کسب روزی حلال در تمامی مشاغل قداست دارد اما کارکنان صنعت بیمه به واسطه ایجاد فضای اطمینان بخش در سطح جامعه از اجر معنوی خاصی برخوردار هستند.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه  را زندگی ساز و وحدت آفرین توصیف کرد و اظهار داشت: اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر در ایفای ماموریت حساس خود دقیق و کامل عمل کنند شاهد ثروت آفرینی و افزایش سطح رضایتمندی در کشور خواهیم بود.

ایشان از رئیس کل بیمه مرکزی به عنوان یک عضو موثر در خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: مهندس بهزادپور با توجه به دیدگاه ها و سوابق کاربردی خود در این حوزه می تواند بستر کافی را برای تعاملات عمیق بین دو مجموعه ستاد و صنعت بیمه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برقرار کند.

وی در ادامه به اهمیت موضوع نظارت در تمامی ارکان اجرایی کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر مسئولان باید سایر آحاد جامعه نیز مسئولانه رفتار کنند تا یک نوع جریان خود نظارتی در کشور راه اندازی شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به اهمیت صنعت بیمه به عنوان نماد تامین آتیه مردم نام برد و خاطرنشان کرد: این صنعت از جمله مراکز امنیت بخشی است که برای روزمبادای مردم طراحی شده و بنابراین باید در هنگام وقوع خسارت یا بازپرداخت دیون، رفتاری مسئولانه و توام با همدلی داشته باشد.

در ادامه این نشست، مهندس مجید بهزادپور با قدردانی از نگاه مثبت و فرمایشات معظم له و رهنمودهای ارزنده ایشان، گزارشی از آخرین دستاوردها و عملکرد صنعت بیمه را ارائه کرد و افزود: سیاست گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت نقشه راه حوزه حجاب و عفاف در صنعت بیمه به شمار می آید.

رئیس کل بیمه مرکزی، فرایند پرداخت خسارت آسان و بی دغدغه را از مهمترین هدفگذاری ها و سیاست های نهاد ناظر صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه بیش از پنجاه میلیون نفر مخاطب دارد و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که زمینه های رضایتمندی همه آحاد جامعه فراهم شود.

در ادامه این نشست، دکتر احسان خاندوزی _ وزیر امور اقتصادی و دارایی_ نیز با ابراز خرسندی از هم اندیشی ستاد و نهادهای اقتصادی، اعلام کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر تنها به حوزه حجاب و عفاف محدود نمی شود و به نوعی تبیین کننده عدالت اجتماعی است.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش سبک زندگی مومنانه از حمایت وزارت اقتصاد در خصوص ارائه محصولات و خدمات حوزه حجاب و عفاف خبر داد.

گفتنی است در پایان این نشست تنی چند از مدیران عامل شرکت های بیمه ای به طرح دیدگاه های خود پرداختند و سپس  احکام ریاست و عضویت در شورای امر به معروف و نهی از منکر صنعت بیمه توسط آیت الله کاظم صدیقی _رئیس_ و سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی _ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به آنان ابلاغ و تقدیم شد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید