خلوصی اعلام کرد:

تدوین سند استقرار فناوری های نسل 4 با راهبری ایمیدرو؛ به زودی

تدوین سند استقرار فناوری های نسل 4 با راهبری ایمیدرو؛ به زودی
کدخبر : 38969

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: سند استقرار فناوری های نسل 4 معدن و صنایع معدنی به زودی تدوین و به عنوان پیشنهاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه می شود.

سمیه خلوصی افزود: سند استقرار فناوری های نسل 4 به منظور هم افزایی و حمایت از استقرار فناوری های نسل چهار، در قالب پروژه "هُدهُد" تعریف شده است.

وی اظهار داشت: ایمیدرو به عنوان نهاد واسط بین بخش خصوصی و حوزه معدن و صنایع معدنی، تهیه این سند و ارایه برنامه های عملیاتی را در دستور کار قرار داد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو ادامه داد: توسعه حوزه فناوری و نوآوری از رویکردهای ایمیدرو محسوب می شود که در این زمینه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری معدن و صنایع معدنی مورد توجه است.

تهیه سند توسعه عناصر استراتژیک تا پایان امسال

خلوصی با اشاره به برنامه های ایمیدرو در توسعه حوزه عناصر استراتژیک گفت: ایجاد طرح زیست بوم فناوری و نوآوری بخش معدن که نقش آن حمایت و تسهیل گری حضور استارت آپ های بخش معدن و رفع مشکلات دانش بنیان های این حوزه است، در شمار برنامه های ایمیدرو قرار گرفت.

وی افزود: همچنین فرآوری عناصر نادرخاکی و توسعه عناصر استراتژیک و حیاتی کشور که اقتصاد کشور را به آن وابسته می کند، مورد توجه است و در آن نحوه فرآوری و ایجاد صنایع پایین مشخص خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: در این زمینه توسعه چهار عنصر اصلی هدفگذاری شده است که تا پایان امسال نقشه راه توسعه عناصر استراتژیک تهیه می شود.

 

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید