در سومین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید شد:

توان و ظرفیت بانوان همکار تأمین‌اجتماعی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد

توان و ظرفیت بانوان همکار تأمین‌اجتماعی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد
کدخبر : 39092

در سومین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی که با حضور مشاور مدیرعامل سازمان در امور زنان و خانواده و اعضای این شورا برگزار شد، موضوع ارتقای جایگاه بانوان در نظام اداری و لزوم بهره‌مندی حداکثری از توان و ظرفیت آنان در بخش‌های مختلف تأمین‌اجتماعی با توجه به تأکید مدیرعامل سازمان در این زمینه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر شکیبا محبی تبار، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور زنان و خانواده در این جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) گفت: خیل عظیمی از زائران و عاشقان اهل بیت(ع) در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و این جریان فراتر از یک سوگواری و عزاداری و حاوی پیام احیای سبک زندگی جامعه بشری مبتنی بر آزادمنشی، حق‌طلبی و جوانمردی است که در دنیای امروز به شدت نیاز به آنها احساس می‌شود. این جمعیت عظیم عازم کربلا، فقط عزداران شهادت امام حسین (ع) نیستند؛ بلکه یاوران آن حضرت و اهل بیت(ع) هستند و هیچ کس نمی‌تواند چشم خود را بر این حرکت خودجوش ببندد و با وجود سانسور هدفمند این حرکت مردمی در رسانه های غربی، اندیشمندان همه جهان بر اهمیت این رویداد واقف هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشور هر فردی چه جوان چه پیر و با هربضاعتی تلاش می‌کند درمراسم اربعین حسینی(ع) حضور داشته باشد، افزود: همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به مانند سایر اقشار مردم در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور دارند و تعدادی از همکاران سازمان نیز داوطلبانه در موکب‌های این سازمان در مسیر این راهپیمایی عظیم، خادم زائران هستند.

دکتر محبی‌تبار، با اشاره به تشکیل و فعال شدن کارگروه‌های مختلف ذیل شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در پنج کارگروه تعریف شده ذیل این شورا، مسائل مختلف حوزه بانوان همکار احصاء شده و اقدامات خوبی در حال پیگیری است. هر کارگروه جلسات منظمی با مدیران سازمان برگزار می‌کنند و گزارش نتایج و پیگیری‌ها را به شورا اعلام می‌کنند.

وی افزود: یکی از کارگروه‌های مهم شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی، کارگروه بانوان، فرزندان و تحکیم خانواده است. در حال حاضر مسئله جمعیت؛ مسئله مهمی در کشور است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص مسئولیت دارند. جلسات و نشست‌های خوبی در موسسه عالی پژوهش تأمین‌اجتماعی با همین موضوع در حال برگزاری است و هفته گذشته وبینار بررسی تخصصی موضوع جمعیت در این موسسه برگزار شد و مقرر شده است این جلسات به صورت منظم استمرار داشته باشد.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور بانوان و خانواده افزود: بانوان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی ظرفیت و توانمندی‌های بالایی دارند که باید از این ظرفیت در امور مختلف سازمان و برای حل چالش‌های پیش روی سازمان بهره بگیریم. مدیرعامل سازمان در زمینه تقویت جایگاه زنان در سازمان، دیدگاهی حمایت‌گرانه داشته و انتظار دارند که این حوزه فعالتر شود و اقدامات و برنامه‌های خود را در استان‌ها هم پیگیری کند.  برنامه‌های خوبی برای همکاران و خانواده‌هایشان در حال تدارک است که ساعاتی در کنار هم مهمان سازمان باشند و از برنامه‌های آموزشی، سخنرانی و تفریحی و... استفاده کنند.

 

روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید