رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

رفع تصرف بیش از 1.3 میلیون مترمربع از اراضی در جزیره قشم

رفع تصرف بیش از  1.3 میلیون مترمربع از اراضی در جزیره قشم
کدخبر : 39098

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال 1401 تا پایان مردادماه بیش از یک میلیون 394 هزار و 885 مترمربع از اراضی خالصه در جزیره قشم رفع تصرف شده است.

مصطفی مازندرانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده، بیش از 7 هزار و 996 میلیارد و 959 میلیون ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شد.

وی ادامه داد: همچنین در مردادماه سال امسال بیش از 87 هزار و 822 مترمربع از اراضی خالصه جزیره قشم به ارزش بیش از 530 میلیارد و 962 میلیون ریال رفع تصرف شده است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: رفع تصرفات صورت در نقاط مختلف جزیره قشم و عمدتا به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در مناطقی همچون شهر درگهان و روستای نقاشه انجام شد.

به گفته مازندرانی؛ این رفع تصرفات به دستور کتبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین خواری انجام شده است.

وی توضیح داد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز موجود در اراضی خالصه و ساحلی جزیره قشم توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات منطقه آزاد قشم و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و دریابانی اجرایی شده است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: رفع تصرفات صورت گرفته در اراضی سطح جزیره قشم اکثرا شامل دیوارچینی، پی سنگی، سد و بند خاکی و ساخت و ساز های غیرمجاز بوده و کلیه رفع تصرفات انجام شده در روستاها نیز خارج از محدوده طرح هادی روستا می باشد.

مازندرانی در پایان با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تأکید کرد: براساس اهداف و اولویت‌های تعریف شده توسط مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و با دقت نظر مسئولان قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید